• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ADO connection string

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geoffcel

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Berichten
96
Beste heer/mevrouw,

Ik maak al enige tijd gebruik van een ado connection string, dit bevalt mij erg goed omdat het lekker snel verloopt. Alleen ik heb een probleempje. Ik wil graag data inladen waar twee criteria op zijn.
Ik haal mijn data uit "bestand2", vervolgens moet er gekeken worden in kolom "soort" vervolgens wil ik graag kersen en appels ophalen. Ik krijg dit alleen niet voor elkaar met de Or functie :confused:.

Hier onder de code die ik gebruik:

Code:
ConnString = "Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=" & Locatie & "\" & bestand & ";Extended Properties=Excel 12.0;Persist Security Info=true"
Set oCn = New ADODB.Connection
oCn.ConnectionString = ConnString
oCn.Open

SQL = "Select * from [bestand2$] WHERE [bestand2$].soort = 'Kersen'"

Set oRS = New ADODB.Recordset
oRS.Source = SQL
oRS.ActiveConnection = oCn
oRS.Open

Sheets("BRON").Range("K7").CopyFromRecordset oRS

oRS.Close

Alvast bedankt voor de moeite,

Groet,
GeoffCel
 
Als jouw code werkt moet dit het ook doen:
SQL = "Select * from [bestand2$] WHERE [bestand2$].soort = 'Kersen' OR [bestand2$].soort = 'Appels'"
 
Geoffrey,

SQL = "SELECT * FROM [bestand2$] WHERE [bestand2$].soort IN ('Kersen','Appels')"
is ook mogelijk.

Veel Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan