• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand mailen met bepaald aantal tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald1986

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Berichten
296
Mensen, ik heb een vraag over het mailen van bepaalde tabbladen uit een excel bestand via VBA. Ik gebruikte tot nu toe altijd oberstaande code:

Code:
Sheets("[COLOR="#FF0000"]Blad1[/COLOR]").Select
Sheets("[COLOR="#FF0000"]Blad1[/COLOR]").Copy
ActiveWorkbook.SendMail "EmailX@EmailX.com", "Onderwerp"

Maar nu wil ik eigenlijk alleen bepaalde tabbladen mailen. Het aantal tabbladen dat gemaild moet worden is elke keer verschillend. De namen van de tabbladen staan in werkblad "mailtabs" in cel A1 en verder daaronder... De moeten dus eigenlijk op de plek van het rode gedelte in de code komen.
Weet iemand hoe ik dit via VBA kan doen?

Bvd!
 
Laatst bewerkt:
Ronald,

Wil je een bestand sturen met een aantal tabbladen er in of wil je ieder tabblad apart versturen naar meerdere
mailadressen? Is het niet voldoende de tabbladen die je niet mag zien te verbergen?

Veel Succes.
 
Bedankt Wieter, ik ga er morgen naar kijken, ben vandaag de heel dag op pad...

@elsendoorn, het is de bedoeling dat enkele tabbladen gemaild worden in één bestand, dus niet per tabblad.
 
Van wat ik er nu zo mee kan testen werkt de oplossing van Wieter goed! thnx wieter!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan