Extra bedraad toestel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Realista

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Berichten
31
Goedenmiddag,

Het volgende:

Mijn moeder wil een bedraade telefoon, naast haar draadloze toestellen. Vraag me niet naar de redenen :p

De huidige situatie:
• In het huis liggen nog ergens 2 ongebruikte lijnen onder de vloer (ik vermoed analoog) van de kamer/keuken naar de meterkast.
• We hebben nog 1 vrije Phone-poort.

De gewenste situatie:
• De bestaande bedrading gebruiken om een digitaal dan wel analoog bedraad toestel op aan te sluiten.

Vragen:
• Kan dit? Of moeten er nieuwe kabels getrokken worden.
• Zo ja: Is het dan zo simpel: Plug and play?
• Stel dat het een analoge lijn is (die onder de vloer). Moet je dan specifiek een analoog toestel hebben? Of kan er ook gewoon een VoIP toestel gebruikt worden?
• Stel de Phone1 en Phone2 poorten zijn aangesloten met werkende toestellen. Kan er dan ook tegelijk gebeld worden? Dit kan nu niet met het huidige Wireless Phone set.

Alvast super bedankt!!!

Realista
 
Goede middag!
Bedraad willen telefoneren heeft een heel goede reden: betrouwbaarheid! Bij voorbeeld: gisteren een stroomstoring van 3 uur, dus deed het modem en de telefoon het ook niet. Behalve de bedrade analoge lijn. Mobiel blijft alleen werken als de stroomstoring niet al te groot is.

In principe kan dat wat jij wil wel. 3 dingen: wat voor draad ligt daar en zitten er nog telefoon stekkers aan (rj11)?
En in wat voor soort/merk toestel heb je nog een vrije phone poort? Welke telefoon wil je daarmee gebruiken?
 
Hartelijk dank voor de reactie. Er zijn inderdaad goed redenen voor bedraad (blijkt maar). Zij is eerder bang dat je afgeluisterd kunt worden:rolleyes:.

wat voor draad ligt daar en zitten er nog telefoon stekkers aan
Ze zijn zowel in de meterkast als kamer/keuken afgemonteerd in een wall-outlet. Maar er hingen altijd ISDN toestellen aan. Sowiezo een smalle connector. Heel eventueel kan ik er nog achterkomen. Dan moet ik even op zolder gaan speuren of ik nog zo'n analoog toestel + draad

En in wat voor soort/merk toestel heb je nog een vrije phone poort?
SMC router (SMC7908)

Welke telefoon wil je daarmee gebruiken?
Dat was één van mijn vragen. Kan dat zowel een analoge als een SIP-toestel zijn?

Alvast bedankt
 
isdn lijkt op netwerk bedrading alleen worden er minder aders gebruikt. analoge telefoon gebruikt er maar 2. Dat zijn die bouwmarkt-telefoontjes die je wel eens ziet. Makkelijk als 2e toestel.. Daarom mijn vraag (om met de laatste opmerking van jou te beginnen), heb je soms nog een oud analoog toestel liggen
of heb je alleen isdn toestellen.. De laatste zijn eigenlijk niet te gebruiken.

In de handleiding van je router (blz 5) staat: De poort PHONE op de router is bedoeld voor een
telefoontoestel (gewoon analoog model). Geen isdn dus.
Daar kan je alleen een RJ11 plugje in steken met de rode en de blauwe (of groene) telefoondraden op de middelste 2 aangesloten.

Aan de andere kant moet je het op de zelfde manier aansluiten; 2 draden gebruiken voor de telefoonaansluiting, inpluggen en bellen maar!

je zal zelf moeten bepalen waar en hoe de aansluit dozen gemonteerd moeten worden. Op de muur zijn dat meestal de ouderwetse 4 polige telefoon aansluitingen, de bijpassende telefoonstekkers hebben nu vaak bij het snoer een aansluiting voor de rj11 plug.
Je zou de bestaande (isdn?) draad dus kunnen gebruiken (zie ook link), aan beide kanten de zelfde kleuren gebruiken en het zou moeten werken.

Hopelijk lukt het hiermee.
 
Het oude toestel is opgespoord. Het is een Siemens profiset 30isdn. Die kan ik dus niet gebruiken?


Ik koop een analoog toestel en sluit deze aan op de wall-outlet in de kamer, waar dus eerst dat ISDN toestel op heeft gewerkt (toen we nog ISDN hadden). De kabel loopt onder de grond door naar de meterkast, ik stop hem in de vrije phone poort: bellen maar.

Klopt dit?
 
Zo, mijn pc had (heeft?) ook wat (harddisk) problemen. Maar nu doet ie het weer, dus, voor wat het waard is, misschien heb je het al opgelost:
-nee een isdn toestel is helaas niet bruikbaar.
en een analoog toetstel is voorzien van een 4-polige rj11 (telefoon)stekker, waarvan maar 2 aansluitingen gebruikt worden. Dat kun je dus niet zonder meer in een isdn wandcontactdoos stoppen want daar zit de isdn - rj45 (8 polige) stekker aansluiting.
Het zal pas werken als je 2 van de 8 draadjes voorziet van een rj11 telefoon aansluiting; in de meterkast een stekker die in de router gaat en aan de muur een nieuwe rj11 wandcontactdoos. Daar ka je analoge telefoon dan weer in.
Zolang je de zelfde 2 draden van de 8 gebruikt gaat het werken!

Of anders gezegd: je kunt over 1 netwerk/isdn kabel met 8 draden dus 4 telefoonlijnen voeren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan