spiegel reflex voor product fotografie

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Berichten
1.665
wat is de best (betaalbare) spiegelreflex camera voor product fotografie
ik kwam bij (Nikon d3X) Maar daar hangt een prijskaartje aan
Ik ben een beginner met product fotografie
En hoe je het beste je camera kan instellen enzo vind je allemaal op internet
Misschien heeft iemand (Hier) een tip of advies

Je kunt het beste met ( deze beginnen)

Wie heeft er gouden tips en of adviezen voor mij
 
Ik dacht dat Canon camera's uitblonken vanwege hun weinige ruis. Dit zal zeker van pas komen.
 
Beste Alfred....

Wat heeft ruis met betrekking productfotografie (Hiermee) te maken ?
 
Stillevens worden altijd goed belicht, kleurrijk en contrastvol in beeld gebracht. Er wordt kritisch naar gekeken en het moet uitvergroot kunnen worden. Je gaat het zeker zien wanneer pixels wild lijken te zijn geplaatst voor een natuurlijke schakering van licht en donker en een meer aannemelijk resultaat. Doe geen concessie aan ruis. Dit is nu eenmaal waarom foto's van een Canon mooier kunnen zijn. Niet omdat alleen ik dat zeg. Deze camera's hebben een ingebouwd filter met een veel mooier resultaat dan wanneer je zou proberen om na te bewerken. Kwaliteit en hogere inruilwaarde spreken vanzelf.
 
Canon beter dan Nikon, Smaken verschillen

Ik heb me nog niet echt verdiept in camera's van canon

Canon is een goed merk, maar voor de professionele briekies ga je toch naar Nikon lijkt mij

Ik maak gebruik van fotocube lichttent 50 cm
Mijn product foto's zijn vooral cosmetica producten

Ze zeggen, je moet niet teveel geld uit geven aan lenzen want product foto's betreft, die je van dichtbij moet maken

Met een lage ISO Waarde en een goede verlichtiung kom je al een heel eind

Maar kunt u me een link van een canon camera geven die bij mijn wensen passen
ik heb namelijk niet zoveel verstand van lenzen
Hoe kleiner het getal hoe duurder, sneller maar daar gaat het bij product fotografie niet om lijkt mij
 
Zowel Canon als Nikon zijn goed. Wil je professioneel, dan zul je bij beide naar het professionele segment moeten kijken en niet naar die spiegelreflex camera kits. Zoals aangegeven is ruis wel degelijk een factor. Zeker als je kleine objecten van dichtbij wil gaan fotograferen. Hoe kleiner het getal hoe duurder ja, maar dat heeft niet altijd met de snelheid te maken. Een lens met een F1.8 is duurder dan een lens met een F5.6, echter kan de eerste met veel minder licht toch goede foto's maken. Fotografen investeren juist in de lenzen. Nikon heb ik verder niet veel kennis van, maar bij de Canon EOS serie, wordt er al jaren gebruik gemaakt van dezelfde vatting. Voordeel dat je dus je dure lenzen mee kunt nemen, als je een andere EOS body koopt.
 
dat sppeelt inderdaad mee
Lenzen moeten altijd om een Nikon/Canon passen
Wat dat betreft moet ik me maar eens verdiepen in canon
Maar mijn voorkeur gaat uit naar Nikon
Wat/ welke lens raad u aan voor productie fotografie
Waarbij zoom noodzakelijk is,

Hoe dichter bij je komt hoe mooier zeggen ze
 
Jeetje, wel mooi...........maar eh..............is dit ook niet een heel erg prijskaartje? ;)
 
vergelen met de pro versies van nikon is dit een meevaller
ook als je kijkt naar de lens
a, er zijn vele duurdere en waar ik hem voor wil gebruiken is dit uiteraad de perfecte lens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan