HP Vectra VLi8 drivers instaleren lukt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

daantjp10habbo

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2012
Berichten
29
Hallo,

Ik heb een tijdje een oude HP (Hewlett Packard) : HP Vectra VLi8 met Windows 98 . Vroeger stond er 2000 op, maar hij was gecrasht en werkt nu enkel nog met 98 SE . Maar mijn probleem nu is ik wil drivers instaleren , ik download ze van de HP Site, maar ik krijg dan zo een uitpak bestand en , ik doe zoals in de naam uitpakken staat: (dus ik pak het uit zoals ze vragen) maar erna zeggen ze niet wat je moet doen, Kan iemand me aub verder helpen? Ik heb drivers nodig voor :


Netwerk Kaart , Grafische Kaart en geluid.


En hij heeft USB aansluitingen maar daar heeft ie ook een driver voor nodig.


Alvast Bedankt!
 
Hoi,

Die bestanden zijn zg ingepakte, ofwel zip bestanden.
Om die uit te pakken heb je een programmatje nodig als WINZIP of WINRAR
Dan zou je in dat uitgepakte mapje een setup moeten kunnen vinden, als je die dubbelklikt gaat de installer zijn werk doen.
Om de usb controller te laten werken heb je waarschijnlijk ook de chipset drivers nodig.

De stuurprogramma's kun je HIER downloaden
 
Maar welke driver is de chipset? ik zag veel drivers staan, Is dat niet de grapisch driver ofzo??? kan u het aub vertellen?
 
De graphics driver is voor de videokaart, dan heb je nog driver sound voor je geluidskaart, en network de drivers voor de ethernet aansluiting, maar je moet even afwachten welke werkt.
De chipset kon ik eigenlijk niet zo 1 2 3 vinden, dus ik denk dat die normaal gesproken middels updates binnen komen, maar dat zal niet meevallen met Windows 98....
Ik zou gewoon via apparaatbeheer kijken welke stuurprogramma's je nog nodig hebt, en die downloaden en installeren.
Voor de chipsetdrivers zou je evt. deze kunnen gebruiken.

Deze computer> RECHTS KLIKKEN>EIGENSCHAPPEN>APPARAATBEHEER
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net gevonden een 7zip installer voor 98 en het is zo klein dat ik het op Floppy kan zetten , en dat kan die wel lezen. Dan kan ik de floppy met de driver erin steken en dan de driver uitpakken . Maar dan zou ik voor extra drivers eerst ethernet moeten hebben Want anders kan hij de drivers toch niet binnen halen toch?
 
Ja, als je de HP gaat gebruiken om de drivers te downloaden, heb je wel eerst een verbinding nodig, dus eerst de ethernet drivers.
Volgens dat lijstje op de site van HP heb je een paar mogelijkheden, dus even uitproberen welke het nu precies is.
 
Dus ook kan hij via windows update als hij ethernet heeft de drivers downloaden of werkt dat niet meer?
 
Voor zover ik weet is het al jaren zo dat Microsoft géén updates meer uitgeeft voor Windows 98, dus die zul je zelf moeten vinden, evt. met behulp van apparaat beheer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan