• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel / pivot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Ik maak regelmatig gebruik van draaitabellen/pivots en heb de volgende vraag:

Is het mogelijk dat wanneer nieuwe gegevens worden toegevoegd aan het bronbestand, de draaitabel/pivot automatisch wordt bijgewerkt?
:o
Boerman

R.muisknop op het tabblad waar de draaitabel staan => programmacode weergeven en het volgende plakken.

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
   ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub

ga er wel vanuit dat je draaitabel op een apart tabblad staat.

Niels

Ik heb de betreffende tekst ingegeven en wil het vervolgens opslaan, maar dan verschijnt de onderstaande melding:

De volgende zaken kunnen niet worden opgeslagen in werkmappen zonder macro's:

* VB Project

Welke handeling mis ik hierin?

Boerman

Je moet je bestand opslaan als .xlsm bestand.
Om het te laten werken moet je ook je macro's inschakelen.

Niels

Bekijk bijlage Pivot.xlsx

Ik krijg het nog niet voor elkaar :(.

In de bijlage heb ik een voorbeeld meegestuurd, wellicht kun je aangeven wat ik nog moet doen om het voor elkaar te maken.

Boerman

Maak van de gegevens op Blad1 een tabel (Invoegen > Tabel) en gebruik die als bron voor je draaitabel. Nu weet je zeker dat als je nieuwe rijen toevoegt dat die ook meekomen in je draaitabel.

Ik begrijp het niet helemaal. Ik voeg gegevens onder de laatste regels, maar de pivot wordt niet automatisch bijgewerkt. Wat kan er aan de hand zijn.

Boerman

1. je hebt de pivot niet vernieuwd (rechts-klik in de pivot en kies vernieuwen)
2. de bron van de pivot omvat niet de nieuwe gegevens (oplossing: zie #7)

Misschien was ik niet voldoende duidelijk in mijn vraagstelling, maar het was mijn vraag dat de pivot automatisch wordt aangepast zonder dat ik elke keer hoef te vernieuwen. Feitelijk zou ik dus graag zien wanneer ik een nieuw gegeven toevoeg in de datatabel, de pivot automatisch wordt aangepast, zonder dat ik elke keer hoeft te vernieuwen.

Is dit mogelijk.

Boerman

Ik weet niet wat er precies mis ging, maar hij doet precies wat ik wilde. Super.:d

Bedankt.:thumb:

Boerman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan