Qvo6 verwijderen lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Als ik in Windows XP de browsers Firefox of Internet Explorer open, krijg ik in beide gevallen Qvo6.com te zien in plaats van zoekmachine Google. Google opnieuw als standaardpagina instellen werkt niet. Dit is gebeurd nadat ik het wiskunde programma MatLab heb getracht te downloaden van de site Malavida (dacht trouwens dat dit een save site is). Op internet zie ik dat Qvo6 een soort virus is dat je browser kaapt en er staan handleidingen hoe het weer te verwijderen, maar dat lukt niet. Ik moet in Firefox naar Add-ons beheer en dan onder de extensies of plugins de naam Qvo6 verwijderen, maar daar staat die naam helemaal niet tussen. Bij Internet Explorer zie ik onder Internet opties wel Qvo6 staan als zoekmachine, maar ik zie geen optie om het te verwijderen. Hoe kom ik hier vanaf?

Een open deur, maar nu graag een oplossing!

heb je de topic dan niet gelezen wat arretje adviseerd in zijn post aan mlc? maar swat, dit is wat je moet doen: download AdwCleaner eerst en scan je pc ermee en doe wat het je vraagt te doen en daarna scan je pc met junkware removal tool en doe ook wat het vraagt aub oke? dan ben je van dit virus verlost ...... succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik kreeg het met die opties niet weg. Het bleef terugkomen. Maar ik ben er uit, zowel bij IE als Firefox. Heb 'Qvo6 verwijderen' ingetikt en vond een werkende oplossing bij MalwareHulp.nl. Ze adviseren ook Adw maar pas aan het einde van hun methode (ik weet dus niet of Adw alleen al voldoende was geweest). De oplossingen die ze gaven voor IE en Firefox werkten ook niet. Toen heb ik de methode gedaan die ze als voorbeeld bij Chrome geven en dat werkte. Gaat als volgt: Je gaat naar de icoon van IE en/of Firefox, gaat naar Eigenschappen>Snelkoppeling>Doel en daar haal je Qvo6 en alles wat daarna komt weg. Qvo6 kwam toen ook inderdaad niet meer terug. Daarna heb ik voor de zekerheid Adw uitgevoerd en die vond bij Firefox niets meer, maar vreemd genoeg wel bij IE. In ieder geval dank voor het advies. Was overigens de eerste keer dat ik zoiets had, want ik ben heel voorzichtig. Malavida wordt door mijn Firefox-plugin ook aangegeven als veilige site.

En met deze aanvulling van Johanv77 gaat er nu een slotje op dit topic. Deze is van April en dus niet actueel meer.

Uit onze huisregels:

•Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan