dubbele naam een ipadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreamer76

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
Berichten
12
Ik heb bij ons een SBS server met een active directory.
In de active directory staan onder domein-computers de computers die in het netwerk zitten.
Als ik naar die namen een ping uitvoer dan kom ik bij sommige namen op hetzelfde ip adres uit.
Bv
Ping werkstation4 = 192.168.1.17
Ping WS-jan = 192.168.1.17
De pings gaan allebij goed en het is ook 1 machine, het lijkt er dus op dat de oude naam werstation4 in active directory is blijven hangen.
Als ik op deze machine zelf een ping uitvoer dan pingt hij de ene keer naar 192.168.1.17(ipv4)
En de andere keer naar het IPV6 nummer (mac).
Op deze machine heb ik problemen met verbinding naar de exchange mail server en ben dus aan het kijken waar dit aan kan liggen.
Zou dit een probleem kunnen veroorzaken ivn DNS (2 namen 1 ip) zo ja hoe kan ik werkstation4 uit de active directory verwijderen zonder dat dit WS-jan beïnvloed.
Ik heb het dus wel over een en de zelfde machine er is geen probleem met een dubbel ip adres.
 
Tsja, (met het risico dat ik op mijn donder krijg van de moderatoren omdat deze vraag nét ouder is dan 3 maanden):
a. Haal in de DNS van de SBS server uit de Forward lookup zone <jouwdomeinnaam> de entry van werkstation4
b. M.b.t. verbindingsproblemen met Exchange zou ik het idee krijgen dat WS-jan niet goed in het domein is ingedragen. Maak het Systeem-logboek ( in eventvwr.msc ) van WS-Jan eens helemaal leeg, herstart WS-Jan en kijk wat er tijdens de herstart allemaal aan meldingen in het Systeem-logboek zijn verzameld.
c. Verder ook even de uitvoer geven van [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all > ipconf.txt && notepad ipconf.txt
van zowel uitgevoerd op de SBS server als uitgevoerd op WS-Jan

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan