Canon pixma mg 5350

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet de printer dan waarschijnlijk aansluiten op je draadloze netwerk door de beveiliginscode in te vullen op het scherm van je printer. Vervolgens kan je van elke pc in je netwerk een printopdracht versturen naar je printer. Ik heb zelf ook zoiets (met een HP B110A) en het werkt perfect! Ik zou nog wel kijken (als ik jou was) om te kijken of de cartridges goedkoop te vervangen zijn, in veel Canon printers kan je namelijk Canon cartridges gebruiken.
(op www.khl-inkt.be kan je allerlei cartridges en hervulsets vinden).
 
Laatst bewerkt:
Woon in Nederland, maakt dat dan uit? (verzendkosten e.d)
Kan je het dan wel evt beveiligen? Want er zijn meerdere pc's in ons huis aanwezig, en wil dat alleen mijn laptop en PC kunnen printen en niet andere pc's.
 
KHL rekent iets van 6 euro verzendkosten (volgens mij TNT tarief), ook voor bezorgen in Nederland. Ik woon zelf ook in Nederland en heb tot nu toe 3 x besteld (inkt en speciale hervulbare cartridges) en ik ben zeer te spreken over de kwaliteit, service en snelheid.
Je zou via een extra router een MAC-filter (filter op basis van apparaatnummer) kunnen maken en die router alleen voor de printer gebruiken. Ik zal eens voor je in de handleiding duiken om te kijken of je dat met deze kan instellen;)
 
Bedankt :)
Heb veel verstand van computers e.d, maar netwerken is toch m'n zwakke gebied, dus MAC-filters zou ik niet kunnen instellen (weet wel wat het is, elke PC heeft een MAC adres, dus als je alleen bepaalde adressen toestaat doen die 't alleen).
 
In de handleiding kan ik (wat ik al vreesde) niets vinden over selectieve gebruikers... Welk kan je natuurlijk de printer via usb op een pc aansluiten die 24/7 aanstaat en daar toegangscontrole instellen... Wat je ook kan doen is dat je op die andere pc's de printer niet installeert...
 
Een USB kabeltje kan ik ook gewoon trekken, maar dan is het dus ook dat andere mensen niet wifi kunnen printen?
PC 24/7 aanstaan kan helaas niet, maar de printer staat ook gewoon uit als ik hem niet gebruik, staat gewoon achter me, druk 'm aan en print, dan doe ik 'm weer uit.

In ieder geval, mijn vraag is beantwoord hartelijk dank voor je hulp!
Nog een fijne avond.
 
Ik denk dat het beste is om de printer gewoon niet te installeren op de andere pc's... Als je een USB-kabel gaat trekken zit je al snel aan de 5m (maxinale lengte USB2.0) en daarnaast wordt het lastig om dan die andere pc van de printer te voorzien...
 
De afstand van PC naar de printer is nog geen 3 meter, de printer komt letterlijk achter me.
Voor de zolder gebruiken we een 5-10 meter lange USB kabel (verlenging) en die werkt gewoon.

Maar bedankt voor de tip!


edit: de andere computers kunnen dan niet zomaar op stuurprogramma installeren drukken? Ik hoefde alleen de USB naar m'n pc te trekken, stuurprogramma installeren aanklikken en kon gaan printen.
Dus kunnen die andere pc's dat dan ook niet via wifi?
 
Als het goed is niet. Daarvoor moet je eerst de printerdriver installeren (via internet of cd) en dan via configuratiescherm de printer via het netwerk toevoegen, niet zo eenvoudig voor de doorsnede gebruiker:)
 
Snap ik wel, maar ik kon met m'n oude printer gewoon op stuurprogramma downloaden klikken, en verder gaan.
Maarja m'n ouders/broer gaan ook niet zomaar printen vanuit m'n printer, is gewoon een beveiliging voor buitenaf (mocht er hoe dan ook ingebroken worden op het netwerk e.d)
 
Als je de printer aanzet als je 'm gebruikt, is er verder eigenlijk weinig risico. Je kan het er dan wel op wagen hoor;)
 
Haha :p

Bedankt voor de hulp, ik ga hem waarschijnlijk over een paar maanden kopen voor school, ga dan naar 4havo, en dan heb ik 'm wel nodig aangezien ik mn laptop dan ook mee wil nemen.
 
Tóch nog een vraag, ik wil geen nieuw onderwerp aanmaken voor zo'n klein vraagje dus doe ik hem hier nog maar even:

Inkt is ook niet bepaald goedkoop, een losse (canon CLI-526) cardridge kost al gauw €10, ik heb onderzoek gedaan en kan een hele set (CLI526 M/Y/C/BK) en PGI-525PGBK voor €15 halen (en dan is de inhoud 13ML in plaats van de normale 9, voor zwart is dat dan 24ML).

De inkt voldoet aan de eisen van canon, alleen vraag ik me af of ik echt verschil merk met het printen qua kwaliteit? Ik print geen foto's ofzo, vooral tekst en af en toe een afbeelding erbij (gewoon word documentjes).
Maar is dit echt te merken? €50 voor een 'echte' set, en €15 voor een 'neppe'.

Gewoon te kopen bij een printshop zoals actiecardridge.nl en zulke dingen.
 
Tsja, ik denk niet dat je veel verschil zal zien met de "echte" cartridges van Canon... Zelf hervul ik ze liever, dat is namelijk na 2 x (i.c.m. speciale, hervulbare cartridges) al terugverdiend... De inkt kost iets van 10 euro voor 10x vullen, dus dat loopt wel los;) Maar nogmaals: die goedkope cartridges zullen het ook prima doen! (let alleen wel op uitdrogen door af en toe [1x per maand] iets te printen)
 
Hallo, kan iemand mij vertellen hoe ik de taal kan wijzigen na installatie. Hij staat nu namelijk op italiaans.
 
Bij de meeste programma's is het het eenvoudigst om de installatie te verwijderen en nogmaals te doen in de goede taal. Je zou ook kunnen proberen de installatie nogmaals te doen, maar dan zond het te verwijderen. Dat zou ook kunnen werken. Dan wel de goede taal selecteren;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan