• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Drukknop om op te slaan, af te drukken en kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wijzig ActiveSheet in Sheets("JO-Form")
 
Nu met automatisch 1 map omhood.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    c00 = "\Job order " & Sheets(1).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Value & ".pdf"
    If Dir(ThisWorkbook.Path & c00) <> "" Then
        MsgBox "PDF bestand bestaat al. Geef een ander nummer", vbInformation, "In gebruik"
    Else
        With Sheets("JO-Form")
            With .Cells(23, 3)
                .ClearContents
                .Value = Sheets(1).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Value
            End With
            .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, ThisWorkbook.Path & c00
            .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, CreateObject("scripting.filesystemobject").getfolder(ThisWorkbook.Path).parentfolder & "\Download" & c00
        End With
    End If
End Sub
 
Bedankt Spaarie en Rudi.
Het werkt nu zoals ik wilde :)

Groeten Marcel
 
Nog een kleinigheidje,
Het tabblad JO-form wil ik graag verborgen houden, wanneer ik dat doe werkt de code niet meer.
Wat is hier aan te doen ?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    c00 = "\Job order " & Sheets(1).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Value & ".pdf"
    If Dir(ThisWorkbook.Path & c00) <> "" Then
        MsgBox "PDF bestand bestaat al. Geef een ander nummer", vbInformation, "In gebruik"
    Else
        With Sheets("JO-Form")
            .Cells(23, 3) = Sheets(1).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Value
            .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, ThisWorkbook.Path & "\Job order " & ThisWorkbook.Sheets(1).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Value & ".pdf"
            .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, ThisWorkbook.Path & "\..\Download\Job order " & ThisWorkbook.Sheets(1).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Value & ".pdf"
        End With
    End If
End Sub
Groeten Marcel
 
Kon gij zelf écht niks bedenken om dit op te lossen???? Of is het gewoon makkelijk....
Want het lijkt mij dat een bezoeker met desbetreffende status wel wat ruimdenkender mag zijn dan wordt getoond (met alle respect natuurlijk).
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Application.ScreenUpdating = False
    c00 = "\Job order " & Sheets(1).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Value & ".pdf"
    If Dir(ThisWorkbook.Path & c00) <> "" Then
        MsgBox "PDF bestand bestaat al. Geef een ander nummer", vbInformation, "In gebruik"
    Else
        With Sheets("JO-Form")
            .Visible = True
            .Cells(23, 3) = Sheets(1).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Value
            .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, ThisWorkbook.Path & "\Job order " & ThisWorkbook.Sheets(1).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Value & ".pdf"
            .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, ThisWorkbook.Path & "\..\Download\Job order " & ThisWorkbook.Sheets(1).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Value & ".pdf"
            .Visible = False
        End With
    End If
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Bedenken: Nee !, mijn kennis van VBA is nog steeds niet veel meer dan 0,5%.
Ik had het wel kunnen Googlen natuurlijk maar dat geldt voor alle vragen natuurlijk die hier gesteld worden.
Misschien heeft iemand anders later ook nog iets aan mijn topic.

Is idd ook wel een stukje gemakzucht hoor, ik geef het toe :p

Evengoed bedankt voor je antwoord.
Ik ga dit zsm testen.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
En het wil natuurlijk niet zeggen omdat mijn status Giga senior is dat ik overal verstand van heb.

Ik heb de code aangepast en het werkt als een trein.
Nogmaals bedankt.

Groeten Marcel
 
En het wil natuurlijk niet zeggen omdat mijn status Giga senior is dat ik overal verstand van heb.
Dat heb je me ook niet horen/zien zeggen. Ik zei dat; "een bezoeker met desbetreffende status wel wat ruimdenkender mag zijn dan wordt getoond (met alle respect natuurlijk)."
Daarmee wil ik duidelijk maken dat deze oplossing eigenlijk, praktisch, min of meer, letterlijk, voor je neus lag. Ook voor de bezoekers met een VBA kennis van 0,5% want het probleem is niet VBA gerelateerd, maar wel op te lossen met VBA.
Het gaat me om de gemakszucht. Men klapt alles op het forum zonder zelf ook maar iets geprobeerd te hebben...

Je moet er zelf ook wat wijzer van worden, ik daarin tegen heb nog nooit een VBA boek aangeraakt....

Maar goed al met al, top dat de code werkt en hoop dat je er iets van opgestoken hebt...
 
Ik leer hier ook veel van hoor.
Af en toe heb ik een duwtje in de goede richting nodig.
Soms heb ik gewoon geen idee in welke hoek ik iets moet zoeken en dan is het forum een goede uitkomst.
Dit topic gaat trouwens HIER weer verder en dan zul je zien dat ik zelf ook wel wat probeer.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan