minecraft server port forwarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickAlphen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2013
Berichten
3
hallo,

ik wil graag een minecraft server opzetten voor mij en wat vrienden. Maar het probleem is dat mijn vrienden niet kunnen connecten behalve ik maar ik zit local. ik heb een ubee EVW3200 (kabelmodem-mta-wlan-router) en daar achter nog een sweex RO002UK omdat die modem van ziggo (ubee EVW3200) maar 1 lan aansluiting heeft en ik heb 2 pc's waar een lan kabel in moet. ik heb al meerdere forums gelezen en daar in staat dat je moet port forwarden dat heb ik dus ook al geprobeerd maar ik kan met mijn pc aleen in de SweexRO002UK komen. want mijn pc is daar mee in verbinding. maar moet ik ook die moden van ziggo portforwarden en hoe kom ik daarin?

M.V.G. Nick
 
Je kan zelf ook (zonder port forwarden) een LogMeIn Hamachi server starten. Er staan duizende tutorials op YouTube hoe je dat moet doen. Ik zelf weet niks van "portforwarden" af , maar je kan eens hier kijken.

Succes :thumb:
 
ja ik weet dat je ook hamachi kan gebruiken maar dat heb ik liever niet want ik snap daar helemaal niks van. misschien kan iemand mij helpen hoe ik dan me server kan joinen en hoe me vrienden dat dan kunnen doen
alvast bedankt Nick.
 
Port forwarden is niet heel erg moeilijk ik heb het zelf ook nu gedaan op mijn server, kijk hier maar is portforward.com. daar kies je je soort router en de rest en dan kan je kiezen Minecraft server, en dan staat er een lange handleiding. Hamachi is makkelijker ( veel ), maar dat is alleen iets slomer en je vrienden moeten ook hamachi hebben, kijk maar is op youtube hoe hamachi werkt.]

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sweex/RO002/Minecraft_Server.htm ( voor de sweex )
 
Laatst bewerkt:
Port forwarden is i.d.d. vrij makkelijk de meeste mensen vergeten alleen Windows Firewall daar dien je de poorten ook toe te voegen, als je xp hebt duurt het een paar minuten, als je Vista hebt dan kun je beter even een uurtje vrijnemen :)

Log in op je router via het ip in je internet browser,
In je router zoek je de pagina Geavanceerd>NAT>Poort toewijzen.

Voer daar je poortnummer in.
En je interne IP van de pc waarop je het server programma hebt draaien (belangrijk) (Lokaal IP Adres)

Let wel even op dat je niet de al aanwezige toewijzingen veranderd of wist want dan kun je niet meer internetten :)

Ik heb er in het begin erg moeilijk over gedacht maar dit was eenvoudiger dan ik me heb zitten bedenken dus lukt het jouw vast ook wel :)


In Windows firewall voeg je het programma toe met het poortnummer, dan laat windows toe dat je deze poort gaat gebruiken. Als je dit niet doet werkt het soms niet!

Ik heb van de week zelf een programma gemaakt die via TCP communiceerd en toen was het niet nodig een poort te openen in Windows Firewall en volstond de poort in de router al. Toen draaide met succes de client en server zijde. Maargoed dan heb ik het ook over XP :D Wat mij betreft hadden ze bij Microsoft kunnen stoppen bij XP :cool:

Succes, leuke bezigheid servertje spelen :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan