windows7 productcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

brains72

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Berichten
64
Help,

mijn harde schijf van laptop was defect (na garantieperiode) nieuwe schijf gekocht.
Harde schijf in dell laptop gedaan en recovery dvds eroverheen gegooid.(was destijds een voorgeinstalleerde windows home premium)
Nu komt het probleem,ik mag/kan geen windows updates meer doen.
Gebeld met microsoft en idd er zou een productactivatie via de bios gedaan moeten worden maar daar kon dell me wel mee helpen.
Dell gebeld nee meneer u heeft geen ondersteuning omdat u een andere harde schijf dan de onze erin heeft geschoven.

Wat nu,

mvg Brian
 
heb je wel de activatie code??
dan een dvd downloaden met windows ISO en branden
 
ik heb idd de activatiecode (25 tekens)
ik ga proberen......bedankt
voor de info.
 
Zou kunnen (check het) dat er 2 product-codes staan op de sticker. Eentje is de voorgekookte (tijdens recovery automatisch ingesteld) en de andere voor volledige nieuwe installaties vanaf DVD.
Als je volledige nieuwe installatie doet kan het dus zijn dat maar 1 van de 2 product-codes te gebruiken/activeren is.

Verder vraag ik me af of het hier wel een activatie-probleem betreft. Kijk dat na:
knop Start klikken
rechtsklikken op Computer en Eigenschappen kiezen.
kijk na of de activatie inderdaad nog zou moeten gebeuren of niet.

Tijs.
 
Volgens eigenschappen is wel geactiveerd maar volgens ms moest het overnieuw ivm voorgeinstalleerd en nu nieuwe hdd omdat daar helemaal niks opstond dus ook geen activatiecode eea zou alleen werken met nieuwe hdd van Dell .
 
Volgens mij is dat dus NIET noodzakelijk: Geactiveerd = geactiveerd.
En het verhaal van Dell slaat m.i. ook helemaal nergens op: Vervanging van de harde schijf leidt (tenzij je het 10+ keer gedaan zou hebben binnen een periode van een half jaar) niet tot activatie problemen.

Ik ga er dus vanuit dat het echt een Windows update probleem is en niet een activatie probleem. Had Microsoft daar nog wat over laten zien dat het écht aan de activatie zou moeten liggen? (Een bepaalde foutmelding die daarop wijst etc.).

Tijs.
 
Ik krijg de melding dat ik niet kan updaten en dat de computer moet worden herstart.
 
Ok, daarin zie ik zo snel geen enkele link met activatie(-problemen). :)

Doe de volgende stappen:
Ik begrijp dat u een probleem hebt met Windows Update.
U mag de onderstaande stappen doorlopen om dit probleem mogelijk op te lossen.
Dit lijkt veel op de stappen die op internet staat, alleen iets uitgebreider. Maar ik wil toch checken of dit tot een oplossing kan komen.

Schijfcontrole (neemt gemiddeld een uur tijd in beslag):
-Druk op de Windows toets + [X]
-Klik op opdracht prompt (Administrator)
-Typ in het zwarte scherm ''chkdsk c: /f /r'' zonder aanhalingstekens en druk op [enter]
-Je krijgt een melding te zien dat de controle niet kan starten
-Typ J en druk op [enter]
-Je krijgt een melding te zien dat de controle uitgevoerd zal worden, wanneer je Windows opnieuw opstart
-Start Windows opnieuw op en de schijfcontrole zal uitgevoerd worden tijdens het starten van Windows
-De harde schijf wordt op fouten gecontroleerd en indien mogelijk gerepareerd

Checksur controle (10 tot 20min):
-Druk op de Windows toets + [X]
-Klik op opdracht prompt (Administrator)
-Typ of plak het onderstaande commando gevolg door een [enter] (plakken kan alleen door rechts te klikken in het zwarte scherm en te kiezen voor plakken)

dism /online /cleanup-image /restorehealth

-Start Windows opnieuw op

Systeembestandscontrole (ongeveer 10 min):
-Druk op de Windows toets + [X]
-Klik op opdracht prompt (Administrator)
-Typ sfc /scannow en druk op [enter]
-Start Windows opnieuw op en controleer of het probleem verholpen is

Cleanboot:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> msconfig.exe
Ga naar tabblad Services
Vink "alle Microsoft services verbergen" aan
Vink uit de dan nog getoonde (niet-Microsoft) services die je dan nog ziet.
Ga naar tabblad Opstarten
Vink alles uit.
Klik op Ok, en herstart de pc.
Voer Windows Update opnieuw uit.

Mocht u gebruik willen maken van zelfondersteuning, bezoek dan ons Microsoft Answers forum: http://answers.microsoft.com/nl-nl

Tijs.
 
Oké....thanks ben nu bezig met de eerste optie lukt dit niet ga ik hiermee aan de slag.
 
iedereen bedankt ik heb de hoop opgegeven zolang ik nergens een windows 7 dvd vandaan kan toveren ben ik bang dat dell gelijk heeft.
Hoe krom t ook is.

tijs.........ik krijg de melding
8000247
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, daarin zie ik zo snel geen enkele link met activatie(-problemen). :)

Doe de volgende stappen:
Checksur controle (10 tot 20min):
-Druk op de Windows toets + [X]
-Klik op opdracht prompt (Administrator)
-Typ of plak het onderstaande commando gevolg door een [enter] (plakken kan alleen door rechts te klikken in het zwarte scherm en te kiezen voor plakken)

dism /online /cleanup-image /restorehealth

-Start Windows opnieuw op
Tijs.

Ok, mooi Tijs, die kende ik nog niet, ook nog nooit gezien in mijn Microsoft boek, dus ik ga weer even studeren! Dank je!...

Geactiveerd is inderdaad geactiveerd, maar niet automatisch gevalideerd (www.microsoft.com/genuine/).
Kenmerkend probleem bij OEM-installatie: Microsoft stuurt je naar de bouwer, de bouwer stuurt je naar Microsoft. Jaja... Nee!: CoA-Sticker op computer is van Microsoft, kost een paar telefoontjes naar een van hun gratis call-centers in India, maar klopt toch echt wel, ook al is het serienummer van je hardeschijf veranderd!..

Dus: Als CoA in orde & intact, dan kan je dus een willekeurige Windows Vista/7/8 DvD met dezelfde versie gebruiken om te installeren of te repareren.

Corrigeer me als ik dat verkeerd heb... ;)
 
Laatst bewerkt:
Als ik google op die error zie ik van alles, maar vaak zie ik terug dat de Intel SATA controller driver het probleem zou zijn.
Bezoek de Intel website hier en draai de Driver Update utility.
Probeer (via diezelfde link) dan ook de drivers te updaten.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan