Intensief CPU-, geheugen- en schijf lezen-gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

dappie

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
47
Goedemorgen,

Norton 360 geeft verschillende meldingen zoals

1.png
(Intensief CPU gebruik door: COM Surrogate)

Ook komen varianten hierop voor, zoals "Intensief Geheugen-gebruik door: COM Surrogate", "Intensief CPU, Geheugen-gebruik door: COM Surrogate", "Intensief Schijf lezen-gebruik door: Hostprocess voor Windows-services" en "Intensief Schijf lezen-gebruik door: svchost.exe". Deze meldingen zijn eerder voorgekomen, alleen geeft Norton 360's Beveiligingsgeschiedenis geen items met "intensief" van vóór gisteren. Dit zijn alsnog 18 meldingen.

Als dit gebeurt, geeft Windows ook foutmeldingen, die aangeven dat (bijvoorbeeld) het geheugen te vol is om bepaalde acties te voltooien, zoals Paint sluiten. Bij sommige van deze meldingen schakelt mijn laptop zichzelf uit. Helaas heb ik van deze meldingen geen screen shots kunnen maken.

Dit gebeurt niet bij het gebruik van specifieke applicaties. Zou iemand me kunnen helpen dit probleem op te lossen?

Bedankt alvast!
Elly
 
Blijkbaar gebruikt COM Surrogate nogal wat resources. Belangrijkste vraag is of je er zelf last van hebt.

Overigens is de zwaarste resource gebruiker Norton zelf. Misschien deze ook maar eens vervangen door iets bruikbaarders.
 
Dank je voor je reactie.
Ja ik heb er wel last van want mijn laptop wordt hierdoor ook trager en zoals ik al schreef geeft windows dan ook foutmeldingen o.a. dat mijn geheugen vol is en dan moet ik alle geopende programma's sluiten. Zoals bv gisteren was dat bij Paint om de PrtSc hier te kunnen laten zien. Ook wordt mijn laptop soms automatisch gesloten.

Jij schreef dat Norton zelfs de zwaarste recourse gebruiker is en dat ik iets bruikbaarders zou kunnen gaan gebruiken maar heb je dan ook een voorstel wat bv?

Alvast reuze bedankt
Elly
 
avast free doet het quasi even goed en is veel minder belastend voor je systeem.
Ik gebruik F-secure en daarvan weet je niet eens dat ie op je pc staat, zelfs niet tijdens de geplande scan.
 
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Het is me nu duidelijk dat het in ieder geval met Windows Verkenner te maken heeft. Kan ik dit wel omzeilen met als nog tumbnails te krijgen door bv. een alternatief voor Windows Verkenner te installeren?
Zijn er ook andere programma's die zo intensief gebruik maken van Com Surrogate?
 
Zou iemand me kunnen zeggen of ik het goed heb begrepen, en me helpen met m'n andere vragen?

Alvast enorm bedankt!
 
Helaas nog niet opgelost. Kan iemand me ook nog zeggen of ik het goed of fout heb begrepen en me helpen met mijn andere vragen??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan