Barcode-Scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

sansites

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2012
Berichten
89
Hoi.

Ik heb een Barcode-Scanner gedownload en die ondersteund webcam's. ( Ik gebruik deze: http://sourceforge.net/projects/zbar/ )
Alleen ik kan wel scannen, en er komt op een zwart schermpje alleen de code te staan, maar waar kan ik een productnaam , prijs ect. zien? zit niet bij het mapje wat ik heb gedownload.

MVG

Sander
 
Ik denk dat je dan een database moet hebben waar die informatie in staat. De scanner vertaald de streepjes enkel naar een code/nummer.
 
Je weet nu dat je of zelf een database moet maken of er eentje moet opzoeken waarin deze gegevens staan ;) Elke winkel heeft bijvoorbeeld zo'n database, anders kunnen ze geen prijs koppelen aan de streepjescode.
 
Ik denk dat er nog wel een andere manier is. Dus als iemand die weet? Plaats hem! :)
 
maar waar kan ik een productnaam , prijs ect. zien?
Als jij denkt dat die informatie in de barcode zit, dan heb je geen idee hoe het werkt.
Onder de barcode staat vaak ook een leesbaar nummer geprint. Dat is de ENIGE informatie die in de barcode zit. Of je daarmee nu een artikel oproept, de deur opent, of de verlichting aan en uit schakelt, dat boeit allemaal niet.
Je moet het zo zien dat de barcode een extraatje is voor je toetsenbord. In een invoerveld waar je een nummer zou kunnen typen doet de barcode scanner dit voor je.
Wat er daarna mee gebeurt is dus helemaal afhankelijk van de software waar je het invoert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan