Server onzichtbaar in domein, ziet zelf ook geen pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fearop

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
Berichten
8
Hellow,

situatie schetsen:

3 servers (windows server 20003): server 1: domein controller/ISAserver, server 2: file/print/vpn/exchange server, server3: nieuw aan het domein, 12 clients (zowel xp, vista, 7, 8)
de set-up server1&2 + 12 clients werkt zoals het hoort, nu toch al enkele jaren.
Ik heb nu nieuwe server bijgeplaatst voor uitbreiding van het netwerk en extra services (is toch de bedoeling)
server3 is toegevoegd aan het domein, wordt bevestigd door de dc (staat netjes vermeld in de AD, krijgt zen lease van de dhcpserver en heeft een dns vermelding)

probleem: server3 ziet geen enkele pc in het domein (network places=: 0 objects) en geen van de 2 andere servers noch clients ziet server3 in network places.

reeds uitgezocht:
pingen gaat perfect, zowel tussen servers onderling als tussen clients en server. dus netwerkkaarten zijn wss ook wel in orde
UTP kabels zijn gecheked en getest.
zoals ik al zei: internetverbinding krijgt ie, zen ipadres is netjes toegewezen, en hij staat vermeld in de AD.


Ik heb wel behoorlijk wat ervaring met server 2003 maar nu ben ik toch ten einde raad, heb dit ook nog nooit meegemaakt en misschien zie ik domweg iets over het hoofd maar nu roep ik graag jullie deskundige hulp in.
iemand een idee of nog iets dat ik kan nagaan?


Dank bij voorbaat.
 
server3 herstarten, en na inloggen kijken of je op die server kunt inloggen op een AD-account.
Daarna kijken in Logboeken (= eventvwr.exe ) op die server (vooral de System sectie) en kijken of tijd-synchronisatie en anderen zaken rondom de opstart in orde zijn.

Tijs.
 
Server herstart (meerdere malen) met 5 verschillende accounts ingelogd, werkt feilloos
Geen events of errors te bespeuren die niet normaal zijn. Enkel de standaard dingen.


Greetz
 
Dan alle firewall(s) uitzetten en kijken of het dan beter gaat. Kijk ook na of de Client voor Microsoft netwerken wel geinstalleerd is en ook Bestands- en printerdeling. [Componenten van de actieve netwerkkaart.
Kijk ook of de Workstation en Server services wel gestart zijn.
Check ook of srv-records op te vragen zijn: Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup -type=srv domeinnaam

Tijs.
 
firewalls stonden al uit,heb nu isa server tijdelijk ook uitgeschakeld maar dat veranderd niets

file and print sharing is aangevikt
workstation en server zijn up and running

srv records zijn op te vragen maar daar zit iets eigenaardigs:

*** Can't find server name for address 192.168.0.1: Non-existent domain
Server: UnKnown
Address: 192.168.0.1

Vogelkot.net
primary name server = server1.Vogelkot.net
responsible mail addr = hostmaster.Vogelkot.net
serial = 1275
refresh = 900 (15 mins)
retry = 600 (10 mins)
expire = 86400 (1 day)
default TTL = 3600 (1 hour)

C:\Documents and Settings\Admin>


nu zegt ie dat er geen domein bestaat en dit terwijl de hele setup hier a jaren werkt??
wat kan dit betekenen?
 
Nu de hamvraag: is 192.168.0.1 de DNS-server van je domein of de (Internet-)router?
Indien Internet-router, dan heb je de standaard fout gemaakt niet de DNS-server van je domein maar een andere apparaat (bijv. je Internet-router, de DNS-server van je Internet-provider etc.) als eerste DNS-server in te stellen.

Afhankelijk of die DNS-server vast was ingesteld op server3 of via DHCP toegekend zou het kunnen betekenen dat (ook) je DHCP scope optie m.b.t. DNS-server(s) niet klopt(!)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
192.168.0.1 is de dns server (Server1/domein controller)

die is niet vast ingesteld op n°03, maar automatisch toegewezen.

ik zou het zeer vreemd vinden dat men scope niet juist zou zijn aangezien dat al die tijd met al die andere clients wel werkt. (server3 is op dit ogenblik ook gewoon een client waar ik exact hetzelfde mee gedaan heb)
 
Ik zeg niet dat er iets mis is met de dhcp scope. Dat zou namelijk alleen het geval zijn als 192.168.0.1 NIET de dns-server van het domein zou zijn. Volgens jouw melding van zojuist is dat echter wel het geval.

Dat er een melding ontstaat over Can't find server name for address 192.168.0.1: Non-existent domain
lijkt me er in te liggen dat je geen reverse dns hebt ingesteld op de gebruikte ip-reeks (dus geen Reverse Lookup Zones in je DNS-server). Dat betekent (o.a.) dat je ip-adressen niet via DNS kunt terugvertalen naar server/werkstation naam. [Mogelijk wel via Netbios.]

Zo snel heb ik geen idee wat er nu misgaat, gegeven wat je al teruggemeld hebt. Evt. wil ik m.b.v. Teamviewer even kijken op server3.
Daarvoor moet je wel (nu) op de Helpmij chat komen, zodat je ID + wachtwoord kunt doorgeven via prive-bericht aldaar: /to dnties <ID> <ww>

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik kom hier morgen op terug, ik moet nu helaas ervandoor.

In ieder geval al sterk bedankt voor de hulp tot nu!

greetz
Fearop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan