• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Begintijd mag niet eerder zijn dan eindtijd

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hallo,

in bijgevoegd bestand heb ik even snel een opzet gemaakt waarbij in de blauwe cellen de begin- en eindtijd aangegeven kunnen worden. Nu wil ik er eigenlijk een soort veiligheid in hebben dat wanneer de begintijd bijvoorbeeld 09:00 uur is dat de eerste eindtijd die aangegeven kan worden pas 10:00 is en dat wanneer de begintijd 13:00 uur is dat de eerste eindtijd die aangegeven kan worden 14:00 is. Oftewel: de eindtijd mag niet eerder of hetzelfde zijn als de begintijd.

Als het mogelijk ook graag andersom, dus dat de begintijd niet gelijk of later dan de eindtijd kan zijn.

Bijlagen

Dit zou een optie zijn
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal doel As Range)
    If doel.Address = "$D$2" Then
        If doel < doel.Offset(, -1) Then
            MsgBox "Eindtijd mag niet kleiner zijn dan begintijd!", vbCritical, "Fout"
            doel = doel.Offset(, -1)
        End If
    End If
End Sub

Ja top! Bedankt! Het enige probleem dat ik tegenkom is dat wanneer beide niet ingevuld zijn en ik wil de begintijd aangeven dan komt de foutmelding ook al. Eigenlijk zou de controle pas moeten plaatsvinden als beide ingevuld zijn. Hoe kan ik dit oplossen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan