Tips server

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Berichten
364
Hallo allemaal,

Een vriend van mij is van plan om voor kantoor een server aan te schaffen.
Een HP ML350P met RAID5 van 3 HD van 1TB en 32GB geheugen.
Hierop draait dan VMWare 5 en wilt 1 SBS 2011 server en daarnaast wilt hij een terminal server en wilt dan een Windows 2008 R2 als terminal server gebruiken.
Is deze situatie correct en ook mogelijk of beveelt iemand een andere situatie aan?

De vriend wilt alleen maar gebruik maken van een terminal server omgeving en geen programma`s lokaal draaien.
Hij wilt SBS 2011 voor zijn email.
Hij heeft op kantoor op dit moment 3 computers met Windows 8.

Hij wilt geen server 2012 omdat dit bij paar klanten al vele problemen oplevert.

Hij moet allemaal administratieve boekhouding programma`s erop draaien.

Is deze situatie goed of heeft iemand aanbevelingen?

Groetjes, Pim
 
Dit is een goede server, maar mss teveel voor wat hij nodig heeft?
is er veel traffic? of valt het mee, want 32gb met xeon processor is niet mis ;)
 
Klant wilt wel wat snelle prestaties hebben en ik weet uit ervaring dat SBS server al gauw 20GB vreet.......
 
Als je het echt goed wilt aanpakken zou ik voor iets meer geld gelijk een server kopen zodat je er voorlopig niet naar hoeft om te kijken:
De SuperServer 6037R-TXRF
Let op: Dit is zonder harde schijven etc.
 
Als ik lees over boekhoudpakketten, dan zou ik wel een andere schijf configuratie overwegen, bijvoorbeeld een RAID 6 met 4 schijven, en 1 hotspare. Je ziet steeds vaker dat RAID 5 met schijven van 1 TB of meer afgeraden wordt, omdat de rebuild tijd te hoog wordt.

Iets over [raid | http://nl.wikipedia.org/wiki/Redundant_array_of_independent_disks]

Die terminal server, wordt die door 1 gebruiker gebruikt? Want zou het dan licentie technisch niet voordeliger zijn om gewoon een Windows 8 virtueel te draaien?

En vergeet natuurlijk niet een goede backup te regelen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan