1 printer op 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
955
hallo.

wij hebben 1 printer van canon de mp270 op pc 1 staan.

hoe krijg ik deze printer ook werkende met pc 2?

ik heb delen al ingeschakeld maar t lukt niet.
krijg niets gevonden op pc 2

ik gebruik op beide pc's dezelfde windows 7 32 bits versie.
 
Heb je naast het inschakelen van delen, ook de printer gedeeld?
 
ik heb alle stappen uitgevoerd, maar tevergeefs hij vind hem niet op pc 2.

het zou mogelijk kunnen komen lijkt mij omdat ik boven een router ertussen hebt zitten.
maar dat is een router van stekkers erin, stekker in stopcontact even wachten en die router werkt. (dus geen software nodig)
dus heb er ook geen benul van hoe ik evt daar een instelling kan zoeken.

moet ik nu bij deze router toch iets kunnen vinden/zoeken zodat daar ook delen wordt aangevinkt?
of heeft t niks te maken met een router?

hier volgt een korte uitleg/omschrijving hoe alles is aangesloten in ons huis.

1= ik heb een modem & router in 1 van ziggo met 4 netwerkaansluitingen.
2= 1 kabel loopt naar pc 1 >> van hieruit loopt 1 usb kabel naar mijn printer. (dit werkt)
3= de andere kabel uit deze modem loopt naar boven, naar de andere router, omdat ik hier meerdere pc's aan hebt gesloten.
de internet kabel vanaf deze router loopt door naar mijn pc 2 waar ik de printer van pc 1 werkende wilt krijgen. (kunnen we het nog volgen?)

ik heb een thuis netwerk. is het misschien zo dat ik een openbare netwerk moet creeëren? (ik test het zelf ook ff)
maar hoe verder........?
 
En zorgen dat die PC's in hetzelfde netwerken zitten. Als er iets met die tweede router niet goed is ingesteld heb je zomaar 2 netwerken en dan kunnen ze elkaar ook niet vinden.
Of bedoel je met die tweede router soms een switch? Of een router die als switch is ingesteld?
 
ik heb een thuis netwerk. is het misschien zo dat ik een openbare netwerk moet creeëren? (ik test het zelf ook ff)
maar hoe verder........?

Hellaas ik heb nog steeds t zelfde probleem. openbaar of bedrijfnetwerk, t maakt niet uit waar hij op staat hij vind hem niet.
de printer is gedeeld. ik zach toen dat ik openbaar netwerk ingesteld was dat mijn huidige avg aangaf printer delen wordt niet ingeschakeld. dus bedacht ik me van heeee hier zit t probleem. ik zoeken naar de instelling op me avg, maar vond niks. dus heb ff groot risico genomen en heb ff tijdelijk me avg uitgeschakeld op beide pc's en voorzien van dus een open netwerk verbinding.
maar neeee hij vind de printer niet.

ik kan maar 1 conclussie trekken en dat is dat het komt door me router boven? zie #4 punt 3
 
En zorgen dat die PC's in hetzelfde netwerken zitten. Als er iets met die tweede router niet goed is ingesteld heb je zomaar 2 netwerken en dan kunnen ze elkaar ook niet vinden.
Of bedoel je met die tweede router soms een switch? Of een router die als switch is ingesteld?

nee heb geen switch, en valt niks in te stellen.

ik denk o.i.d. dat ik 2 verschillende netwerkverbindingen gebruikt. hoewel snap dat niet.

zou t komen dat me andere router boven een andere netwerk verbinding geeft dan?

dit moet ik zeker even pingen (of hoe ze dat ook noemen) dan moet ik ff kijken hoe dat moet.

ik dacht iets van start>>uitvoeren en dan command intypen en dan daarna ipconfig /all intypen?
maar dan kijken bij wat en waar mee vergelijken? (wat moet overeen komen?)
 
ik kan je 2 adviesen geven:
1. let goed op de firewalls op beide pc's . Want de term: thuis, werk, of publiek, gooit je pc in een complete nieuwe zone met eigen regels.
2. de kans is groot dat je pc's boven op een nat translatie van je netwerk beneden zitten.

om stap 2 even uit te leggen. Op de wan poort van je router beneden komt je ziggo binnen. op de lan poorten zitten je PC1 en een kabel naar boven.
Dit betekend dat je boven geen router nodig hebt. Nu heb ik hetzelfde. Waarom zou je een switch kopen als je een router hebt liggen.
Wat ik gedaan heb is dat de router boven op de wan poort geen aansluiting heeft (waarschijnlijk zit daar van jou de kabel van beneden op). Alle aansluitingen bij mij op zolder zitten dus in de lan aansluitingen. Dit betekend dat ik de router eigenlijk als switch gebruik. Het netwerk beneden en boven is zo 1 netwerk.
Omdat standaard op een router een DHCP server aanstaat en ik de DHCP al van beneden krijg heb ik die dus op de router boven wel uit gezet om conflicten te voorkomen.
Omdat alle ip's van alle werkplekken vanaf de ziggo router worden toegewezen heb ik zeker 1 netwerk.
 
ik kan je 2 adviesen geven:
1. let goed op de firewalls op beide pc's . Want de term: thuis, werk, of publiek, gooit je pc in een complete nieuwe zone met eigen regels.
2. de kans is groot dat je pc's boven op een nat translatie van je netwerk beneden zitten.

om stap 2 even uit te leggen. Op de wan poort van je router beneden komt je ziggo binnen. op de lan poorten zitten je PC1 en een kabel naar boven.
Dit betekend dat je boven geen router nodig hebt. Nu heb ik hetzelfde. Waarom zou je een switch kopen als je een router hebt liggen.
Wat ik gedaan heb is dat de router boven op de wan poort geen aansluiting heeft (waarschijnlijk zit daar van jou de kabel van beneden op). Alle aansluitingen bij mij op zolder zitten dus in de lan aansluitingen. Dit betekend dat ik de router eigenlijk als switch gebruik. Het netwerk beneden en boven is zo 1 netwerk.
Omdat standaard op een router een DHCP server aanstaat en ik de DHCP al van beneden krijg heb ik die dus op de router boven wel uit gezet om conflicten te voorkomen.
Omdat alle ip's van alle werkplekken vanaf de ziggo router worden toegewezen heb ik zeker 1 netwerk.



ok snap het.

maar heb nu eens gekeken nog is maar heb nu de router boven er tussen uit gehaald.
ik heb nu dus vanuit de ziggo modem 2 kabels lopen. 1 naar pc 1 (waar printer op zit.) en kabel 2 naar pc 2 met het resultaat op pc 2: kan geen printer vinden:evil:

1= ja de printer is gedeeld
2= ja de printer en de pc's staan beide aan en niet op slaap modus.
3= beide pc's gebruiken exacte zelfde windows

enigste verschil is: de hardware van de printer is alleen op pc 1 geïnstalleerd. (moet dit op beide vooraf geïnstalleerd staan?)
 
Wat zijn van beide PC's de interne IP adressen?
 
Als de beide firewalls niet in de weg staan zou je nu bij je netwerk omgeving allebei je pcs moeten zien staan. Om zeker te zijn dat je ze allebei ziet, zou je op beide commputers een map kunnen delen. Op de pc van beneden zou je naast gedeelde mappen ook een gedeelde printer moeten zien staan. Zonder een installatie van driver op de computer boven zou je zo wie zo de gedeelde printer moeten kunnen zien in het netwerk.
A. als je de beide computers op beide computers niet ziet, heb je een netwerk probleem.
B. als je de computers wel ziet en ook gedeelde mappen maar geen printer is je probleem beneden.
C. Als je de gedeelde printer beneden wel ziet maar boven niet heb je een netwerk probleem.

Ik ga ervanuit dat je kan pingen tussen de beide machines en dat je de windows firewall of uit hebt staan of in thuis netwerk mode. in public mode zal je gedeelde netwerk niet werken. gedeelde mappen worden alleen doorgelaten in thuis of werk mode.
 
Als de beide firewalls niet in de weg staan zou je nu bij je netwerk omgeving allebei je pcs moeten zien staan. Om zeker te zijn dat je ze allebei ziet, zou je op beide commputers een map kunnen delen. Op de pc van beneden zou je naast gedeelde mappen ook een gedeelde printer moeten zien staan. Zonder een installatie van driver op de computer boven zou je zo wie zo de gedeelde printer moeten kunnen zien in het netwerk.
A. als je de beide computers op beide computers niet ziet, heb je een netwerk probleem.
B. als je de computers wel ziet en ook gedeelde mappen maar geen printer is je probleem beneden.
C. Als je de gedeelde printer beneden wel ziet maar boven niet heb je een netwerk probleem.



ik heb probleem "B" de printer staat op gedeeld.

heb t nu zo voorelkaar gekregen dat ik de thuisgroep verwijderd hebt op de pc boven, maar hem er niet meer op krijgt.
wat voor wachtwoord ik ook toevoeg, hij blijft aangeven dat ik geen thuis groep kan toevoegen.
 
Wat zijn van beide PC's de interne IP adressen?

interne?

ip adressen zijn t zelfde.

maar ipv4 192.168.178.11 is op onderste pc te zien, en op de pc boven nu: 192.168.178.15 de rest t zelfde!

ik heb dus voor duidelijkheid de router boven tussen uitgehaald en de kabel uit me modem direct in pc 1 & pc 2 zitten.
dus moeten ze echter wel de zelfde netwerk hebben.

ik zie enkel wel de computers toegevoegd staan, maar geen printer.

moet op de pc boven vooraf de hardware misschien geinstaleerd worden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan