Al mijn bestanden zijn weg op mijn usb??

Status
Niet open voor verdere reacties.

SweetLady

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2006
Berichten
12
Hallo Allemaal,

Ik heb gisteren mijn bestanden van mijn usb gekopieerd naar mijn computer, toen kwam er een melding dat mijn doelmap te lang was
En kon je wat invinken en er stond bij dat de huidige items overgeslagen werden , ik heb het toen ingevinkt en toen werd alles gekopieerd en overgeslagen.
Toen ging ik naar de map (documenten ) van mijn computer , stond in mijn map nog maar 1 tekst document erin terwijl ik bijna 25 tekstdocumenten erop had?
En ook is alles weg bij in mijn usb?? wat moet ik nou doen ik heb al 1 keer systeem herstel gedaan maar geen suc6


Wie kan mij helpen??


Dank je wel alvast :)
 
Laatst bewerkt:
Klinkt misschien dom, maar misschien zijn de betanden verborgen?
Kijk een in de prullenbak, of zoek eens op je C schijf naar de tekst bestanden, misschien heb je ze wel naar een andere map gekopiëerd.

Systeem herstel heeft geen zin, daarmee worden je bestanden niet terug geplaatst.
 
Als de bestanden er echt niet meer zijn, kun je ze misschien nog terug halen met het programma RECUVA (http://www.recuva.nl/).

Tot die tijd moet je geen bestanden meer op de USB zetten, omdat de kans dan kleiner word dat je iets terug vindt.
 
Hallo Stein000 , pascalboy , janzwart,

Ik heb idd mijn mappen verborgen gezet maar dat heb ik expres gedaan dus ik weet hoe je dat terug kan halen , en ik heb alles nagezocht nergens gevonden ook ingetypt naar de tekst documenten,
geen resultaat , daarna ook RECUVA geprobeerd daar vindt ik een paar terug tekst documenten terug die ik zelf verwijderd had ook geen suc6 :( maar voordat ik het gekopieerd had zei die huidige items overgeslagen hoe kan dat dan?
waarom overgeslagen wist die dan zelf al de bestanden ( tekst documenten) of zet die ze ergens op de pc wat ik daar mee bedoel zweven ze niet ergens rond??

Maar iig hoop ik echt dat ik alles terug krijg , want die tekst documenten zijn super!! belangerijk!!:(:(
 
Laatst bewerkt:
Het klinkt meer alsof je verplaatsen i.p.v. kopiëren hebt gedaan. Het gedrag van het overslaan veranderd dan.
Bij USB sticks houd ik altijd de regel aan. Eerst kopiëren, controleren, en dan pas verwijderen. Ik vertrouw Windows zo ver als dat ik het kan gooien.
 
Volgens mij kun je er zelf weinig meer aan doen. Er zijn wel professionele bedrijven die de data waarschijnlijk nog wel van je usb kunnen terug halen. Kost dan wel geld, maar dat mag geen probleem zijn gezien het belang van de bestanden.
 
Hallo SmartThinker , Roger ,

Nee ik heb echt vanaf mijn usb de documenten gekopieerd naar mijn pc en de mapje van mijn usb had een superlange naam toen kwam die melding doelmap te lang en kon ik niet kopieren eerst moest ik invinken
ik heb gewoon te snel geklikt maar ik heb niks verwijderd , ik snap niet waarom die alles heeft overgeslagen en 1 tekst document heeft laten staan waar is de rest?? ow ik baal zo ik maak altijd een backup en nu ben ik bang dat ik toch alles kwijt ben , ik heb net ook weer met RECUVA gescant en idd de tekst documenten die ik nodig heb die staan erin maar die geven aan dat ze beschadigd zijn??? :shocked: en ik kan ze terug plaatsen maar krijg ik allemaal rare letters te zien als ik de tekst ( kladblokje) opent???
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Ik heb nu EaseUS Data Recorvery Wizard Free Edition gedownload , ik heb hem mijn usb gescand ik krijg nu al mijn tekst documenten die heb ik recover weer op mijn pc gezet, alleen nu open ik mijn tekst documenten geopent en ik zie nu echt hele rare tekste zoals dit ^&6%uuy&(()-* ofso iets ??? wat kan ik nu doen want ik heb eindelijk de tekst documenten alleen de tekst is omgezet naar rare tekens?

iig bedankt!!!!:)
 
ik weet niet om wat voor een documenten het gaat maar het probleem is dat je recovery software niet alle blokjes heeft terug gevonden. Er missen een paar.
Bijvoorbeeld office heeft een nieuwe formaat waarin alle data wordt opgeslagen als een zip bestand. als je dit zou uitpakken dan krijg je xml bestanden.
Een zip is nogal gevoelig voor het missen van onderdelen.
Heb je al overwogen dat je USB stick aan het eind van zijn leven is en dat de controller dus nog wel werkt maar steken laat vallen. De laatste scan vond je niks, en nu vind je van alles maar beschadigd. Het eerste programma wat je gebruikte ken ik en is geen slechte. Vreemd dus dat je nu wel van alles ziet.
Ik zou overwegen om de scan meerdere keren te doen en elke keer op een andere plek te zetten. Al kost het je een dag, als je daar je data mee terug krijgt.
Dan kun je bij elke poging kijken hoe het resultaat eruit ziet. al is het maar een werkend bestandje per keer.
Let vooral op het formaat van de bestanden. blijven ze gelijk in lengte dan geef ik je weinig hoop.

P.S. Ik kan nu heel belerend zijn maar, backup? een usb stick kan NOOIT als backup medium dienen. als zou je het op 3 sticks zetten. te veel risico.
als je iets op stick meeneemt moet het in 2 groepen vallen. A. het is niet belangrijk. B. het staat nog op de plek waar je vandaan kwam. Als er iets gebeurt kun je weer een versie ophalen.
Dus ook nooit actief op een usb stick werken vanuit office. of een usb stick uit de computer trekken zonder hem eerst af te melden.
Ik hoop voor je dat het je lukt en ik deel je frsustatie. Ik heb het ook op de harde manier moeten leren :)

P.S.2 :
-super lange bestandsnamen zijn af te raden (spaties in namen ook, dan kun je beter een streepje of underscore gebruiken) :)
 
Laatst bewerkt:
Heb je bij Recuva in opties ook aangevinkt dat hij in verborgen mappen moet zoeken?
 
Hallo JanZwart , Smartthinker

Ik heb alles bijna terug kunnen krijgen alleen ik zit nog steeds met een paar kladblokjes die rare tekens hebben , mijn vraag is nog steeds:p hoe kan ik die weer in normale letters krijgen?

XOXO
 
Ik ben blij voor je dat het meeste terug is.
Aangaande de rest. Ik ben bang dat je dat kwijt ben, stuur me anders een op en mss kan ik er iets zinnigs over zeggen. mss een tekenset. maar zo niet, dan moet ik je teleurstellen.
 
Hallo Pascalboy,

Ja sorry voor de late reactie:p

hoe ik het heb gedaan , wel 5 keer systeemherstel gedaan en dan als de systeem herstel klaar was, daarna de recuva scan gedaan zo kwam er toch steeds een beetje meer terug
alleen een paar kladblokjes kwam ook terug met die rare tekens maar die kon ik niet herstellen naar normale letters, maar daar ga ik ook nog wel uitkomen
maar ik heb echt lang achter de pc gezeten voordat allemaal , ik werd er helemaal kanarie van haha
dus later ga ik weer verder uitproberen :p

xoxo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan