EPSON 3170 scant niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijnand22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2013
Berichten
1
Goedemiddag,

Voorheen heb ik altijd met mijn Epson 3170 PHOTO kunnen scannen middels het bijgeleverde programma 'smart panel'. Sinds kort is zo maar uit het niets een bepaalde bug opgetreden en ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen. Wanneer ik bij smart panel klik op 'scan to file' krijg ik de volgende foutmelding:
Epson scan cannot be started. please use the troubleshooting assistant to solve the problem. Do you want to open the troubleshooting assistant? Wanneer ik op JA of NEE klik krijg ik vervolgens: Er wordt geen toegang tot de scanner verkregen omdat die niet gereed is of door een andere toepassing gebruikt wordt. Controleer of de scanner wel degelijk aan staat en op de computer aangesloten is of verlaat alle scantoepassingen.

Via windows kan ik wel scannen (als ik op de scan knop klik) en dan werkt hij naar behoren. Toch wil ik graag mijn smart panel kunnen gebruiken zoals ik voorgaande jaren heb kunnen doen.

Bij voorbaat dank voor de oplossende tip!
 
Mail binnen gekregen bij beheer:
Aan Van Schagen,

Sorry dat ik laat reageer, maar ik lette niet goed op omdat ik de scanner voor nood op een andere pc had aan gesloten.
Terug zetten naar een goed systeemherstel punt was niet meer mogelijk omdat ik vele malen de software en driver opnieuw geinstalleerd had.
Overigens werkt de scanner probleem loos op andere pc's of laptops.
Wel lukt het scannen via Windows 7.
Hopelijk heeft iemand een geniale ingeving.
Alvast bedankt.
Wijnand

Voortaan graag in de vraag reageren :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan