Foutmelding in Outlook 2013

• Onderwerp starter Onderwerp starter R4D4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R4D4

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Ik heb bij onze vereniging een nieuw email-adres gekregen (noem het nu email2).
Mijn oude email-adres (noem dit email1) word nu via de server, of waar dit ook gebeurt, automatisch doorgestuurd naar email2.

Voorheen werkte email1 prima, maar nu bij email2 krijg ik niets meer binnen.
Zodra ik de accountinstellingen controleer (deze zijn hetzelfde gebleven als bij email1) gaan beide testen goed en word er een testbericht verzonden.
Dit testbericht kan ik gewoon lezen op mijn iPhone en op een site waar we onze mail ook kunnen lezen (Roundcube webmail) en bij deze 2 kan ik alles ontvangen EN sturen.

Na de tests krijg ik in Outlook 2013 de volgende popup te zien:

U kunt aan de slag.

Er is iets fout gegaan bij het ophalen van de app uit de catalogus. Probeer het opnieuw.

Via outlook 2013 kan ik met email2 wel iets versturen (en dit komt ook aan), maar er komt geen mail binnen.

Ik heb deze melding ook nooit eerder gezien en volgens onze 'systeembeheerder' moet alles goed zijn en ligt het aan mijn pc/outlook/oid.

Iemand een idee?

Totaal onbekende melding voor mij. Toch probeer ik je te helpen. Wellicht zit er een virusscanner in de weg heb je F secure of what ever. Heb je meerdere virus scanners op je computer. je moet er maar een gebruiken, want bij meerdere ontstaan vaak conflicten. Stuur jezelf eens een testmailtje. Het is maar een idee he.

Hoi,

Zoals ik al aangaf: Via outlook 2013 kan ik met email2 wel iets versturen (en dit komt ook aan), maar er komt geen mail binnen.

Als ik dan op mijn iPhone en/of Webmail kijk is de testmail netjes aangekomen.

De/ of een systeembeheerder :o is er toch voor om deze zaken op te lossen, maar dat terzijde.

Wellicht proberen aan te vinken dat een bericht op de server achtergelaten moet worden.

Maar je gaf geen antwoord op mijn vraag over scanners.

Verder kun je hier een doorlezen. Wellicht configureren. Klikje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan