Kan inhoud externe HD niet meer lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krammie49

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Berichten
25
Alvorens mijn laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen heb ik de inhoud van de HD gekopieerd naar een externe HD. Na de herinstallatie wilde ik de partities van de interne HD wijzigingen. Ik had niet in de gaten dat de externe HD via USB nog was gekoppeld aan de laptop. Nadat ik klaar was met het wijzigen van de partities alleen van de interne HD kon ik de externe HD niet meer benaderen. Nadat ik de externe HD weer een stationletter had gegeven kon ik hem wel weer benaderen maar was hij leeg. Het is me wel gelukt de externe HD te recoveren, maar ik zou zo graag weer de inhoud van de externe HD willen kunnen lezen. Zelf denk ik dat het boot gedeelte is beschadigd of verwijderd. Bestaat er een mogelijk om de de externe HD weer te benaderen en alle mappen gewoon te kunnen lezen?
 
Tja, dan ben ik niet de enige waarbij dit gebeurt. :eek:
Ik haalde alles terug met getdataback ntsf
Stond op hirens bootcd 10.6
Alles direct naar je interne schijf laten zetten. NIET OP JE EXTERNE!
Maar zover was je geloof ik al.

De volgende stap is dan via computerbeheer naar schijfbeheer te gaan en dan de schijf te formatteren.
Dit kan natuurlijk ook met een partitie tool. Let wel op dat je dan niet per vergissing je interne schijf kiest.

Als je klaar bent mag je weer alles op je externe schijf zetten als reserve kopie.

succes ermee
 
Bedankt voor je reactie. Zover was ik inmiddels. Mijn vraag stel ik vooral omdat ik nadat ik alle foto's heb gerecoverd d,m,v.
het progje EaseUs Data Recovery Wizard niet alle foto's meer kan openen. Het progje maakt 2 mappen aan. Een heet lost files en de andere Raw Files. De files (foto's) die in de map Raw files zitten met BMP extensie kan ik wel openen. Maar bij de files/foto's die in de map lost files zitten en de extensie JPG hebben krijg ik de melding: "Deze afbeelding kan niet worden geopend. Het is mogelijk beschadigd of te groot. Hoe kan ik dit herstellen?
 
Zoals aangegeven
getdataback ntsf haalt zeer veel terug. Hirens boot cd 10.6
Recuva is een ander programma.
op hirens boot cd heb je verder nog heel wat keus:
ScreenShot hirens boot cd 15.1.jpg

succes ermee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan