Xd card niet uit te lezen met pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nesnerf

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2013
Berichten
5
Mijn xd picture card laat op de camera alle foto's zien, maar ik kan ze niet naar de pc kopiëren. De pc weigert alle foto's en vraagt steeds om de media in te zetten. Zowel via de kabel als met een externe kaartlezer. Mijn digitale fotolijst vertoont alle foto's als ik de kaart daarin steek. Een andere computer gaf ook de foto's niet weer. Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Op sommige XD cards zit een schuifje dat je hem op "slot" kan zetten, als dat het geval is kan je inderdaad alleen "lezen"
 
@ daisuko

Deze kaart heeft dat schuitje niet, en juist het LEZEN lukt niet met de laptop en ook niet met de vaste pc. De computers blijven vragen om de media in te zetten. Vreemd genoeg zijn de foto's wel te zien op het scherm van mijn camera, en worden ze ook vertoond als ik mijn kaart in mijn digitale fotolijst plaats! De foto's moeten dus nog op de kaart staan. Geprobeerd met de kabel in de camera, met de kaart in de lezer van mijn laptop, en met die in de desktop. Die beide werken wel met een andere xd kaart, dus aan de lezer ligt het niet. Iemand een suggestie? De foto's zijn niet te vervangen. Gemaakt op een reis naar de Filippijnen.
 
Welkom op Helpmij :)
Kun je ze ook niet met het usb-kabeltje v.d. camera rechtstreeks overzetten op de pc? Dus met het kaartje in het toestel?
Ik laat het kaartje altijd in de camera zitten en kopieer of knip en plak ze rechtstreeks naar de pc.
 
Helaas, met het kabeltje tussen camera en pc werkte het ook niet. De pc geeft aan dat de kaart moet worden geplaatst. Daarom heb ik die eruit gehaald en in de lezer gestopt. Dat heb ik eerder ook gedaan, toen ik de kabel vergeten was, en op vakantie de foto's wilde bekijken. Nu werkt ook dat dus niet meer! Ik heb zelfs de camera van mijn verloofde geleend, die werkt ook met xd kaarten. Die gaf de foto's ook op het display weer, maar niet aan de computer! Ook daar werd gemeld dat de kaart er niet was! Heel lastig, nu hebben we geen foto's van de verloving.
 
Vreemd, ik hoop dat nog iemand anders met een oplossing komt.
Ik weet het ook even niet meer. :eek:
 
Bedankt. Ik vond op Internet een programma dat de kaartfouten negeert. Het redde ALLE foto's van mijn kaart.
Het probleem is nu dus opgelost.:D Helaas is het geen gratis programma, maar het verlies van de foto's zou toch wel vervelend zijn. Mijn aanstaande zou de foto's dan pas te zien krijgen als we getrouwd zijn, en dat duurt nog een jaar! (Zij woont op de Filippijnen)
 
Het probleem is opgelost, met commercieel verkrijgbare software waren alle foto's toch uit te lezen. De kaart is niet meer bruikbaar. Formatteren hielp niet, zowel de computer als de camera weigeren de kaart te formatteren, en nu staat er ook geen leesbare foto meer op. Maar alle foto's zijn gered, en daar gaat het om. Ik heb begrepen dat ik de naam van het gebruikte programma niet mag noemen, dus daar houd ik mij aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan