• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nog steeds wat hulpjes nodig met mijn capaciteit planrooster.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

manoeska

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Berichten
80
Ik blijf jullie wel "bestoken" met vragen haha...

Ik heb de werking van mijn bestandje aardig door, heb wat testdingen erin geplaatst.

Link test bestandje: http://www1.datafilehost.com/d/e81ced61

Maar al testend loop ik dan toch nog tegen wat dingen aan.
Wie vind het leuk om er even in mee te kijken. Zoals:

Tabblad 1 Medewerkers& skills.
Kolom E (rol) moet zijn gegevens halen uit tabblad TABEL kolom R. Ben met Ctrl+f5 bezig geweest maar hij blijft echter ophalen uit verkeerde tabel.

Tabblad 2 Zakenoverzicht
Die werkt volgens mij goed nu.

Tabblad 3 Projectplanning
Daar zou die de gegevens: afdeling & functie Rol eigenlijk automatisch blad tabblad 1 moeten overnemen.
Wat moet ik voor formule gebruiken en waar om dat te laten lukken?

Het zelfde had hij moeten doen met de kolom fase. Die zou tegelijk moeten lopen met de kolom fase op
het tabblad Zakenoverzicht als die is gevoed.....

Dan klopt de som in M6 niet
Hier had namelijk de totaal telling van de uren ernaast/horizontaal moeten staan ..


Tabblad 4 Bezet
Hier zou het aantal uren dat iemand bezet is (dus het aantal uren dat iemand ingepland is op het tabblad projectplanning) moeten staan maar dat werkt nog even niet...

Tabblad 5 inzetbaar
Hier eigenlijk hetzelfde als blad 5 alleen hier de uren dat iemand nog niet ingepland staat. Dus het aantal uren dat hij nog niet aan een projectplanning staat..

Op deze bladen is nog een extra probleem en dat is dat ik eerst de datums goed moet krijgen omdat ik het rooster zoals op de projectplanning
te zien is wil gaan starten vanaf 1 januari 2013 ...... tot 2015.....



Ik ga ook nog zelf even puzzelen, maar alvast bedankt...
 
Laatst bewerkt:
Manoeska,
Op tabblad bezet zit er een verwijzingsfout in kolom D
 
oke, ik zie hem.

Daar ga ik morgen even op verder puzzelen hoe die verwijzing ook
al weer daarvan moest zijn...
 
Laatst bewerkt:
mhhhh... ik heb hem gedownload, zie idd dat kolom R goed staat,

maar krijg niet te mogelijkheid van een rolmenuutje in mijn kolom E op mijn tabblad MEDEWERKERS & SKILLS

Ik zag trouwens dat ik die kolom BIJZONDERHEDEN had genoemd, maar moest dus zijn ROL...

01.jpg


Maar tot zover alvast bedank Plongske.
Maar ik ga nu wel effe mijn bed in, moet morgen weer werken.
Morgenavond ga ik hiermee weer verder aan de slag. Enne tips blijven altijd welkom :thumb:
 
Manoeska,
De vorige versie was doorgestuurd als excel 2003 betand. daarom werkte het rolmenu niet
Deze is een 2010 versie.
 

Bijlagen

  • Planningtool test 2013 test 2.xlsx
    651 KB · Weergaven: 116
Ha Plonske,
Hij doet het thks...

Maar wat ik me afvraag is dat de andere rolmenu's wel werken op 2003 en deze niet.
Is het makkelijk uit te leggen hoe je een tabel koppelt aan een ander tabblad en een rolmenuutje maakt?


En mag ik hier devolgende lastige excel vraag gaan stellen?
 
Laatst bewerkt:
Manoeska,
Je mag de volgende vraag stellen.
De rolmenu word gemaakt met gegevensvalidatie. Op het lint bovenaan zie je gegevens staan. als je daarop klikt vind je in het lint gegevensvalidatie staan.
Bij validatiecriteria selecteer je lijst en bij de bron selecteer je waar je de gegevens hebt geplaatst. in uw geval was dit tabblad tabel kolom R.
Dit is de eenvoudigste vorm van gegevensvalidatie maar blijkbaar werkt dit maar vanaf 2007.
Via formules (op het lint) en namen beheren benoem je eerst het lijstje dat je wenst te gebruiken hier heb ik het Rollen genoemd.
daarna is het principe hetzelfde via gegevensvalidatie. bij de bron typ je nu = Rollen. dit werkt voor de vorige versies en huidige versie.
Ik heb het bij deze aangepast aan dit bestand.
Blijkbaar neemt je bestand veel minder plaats in sedert ik het heb omgevormd naar een 2010 versie. zo kan ik het direct uploaden.
 

Bijlagen

  • Planningtool test 2013 test 2.xlsx
    650,8 KB · Weergaven: 50
Zag ik idd ook dat de grote ineens heel erg veel minder is geworden.
Ik ga even met de rolmenuutjes en tabellen zitten pielen.


Ik heb 1 activiteitenblad weggedaan. (had geen nut, was eigenlijk, dubbel en had geen koppeling ergens mee)
Verder heb ik het tabblad domeinen hernoemd naar tabellen. Dat is wat duidelijker en heeft voorzover ik zie geen
invloed op het bestand.


Maar ik heb nog 2 lastige projectjes die ik aan wil pakken voordat ik hem operationeel kan
gebruiken. :confused:

Laat ik beginnen met de eerste:
Het tabblad bezet en inzetbaar is eigenlijk ook dubbel en erg onoverzichtelijk.
Het tablad bezet mag er eigenlijk ook uit (hoeveel uur ze voor werk bezet zijn staat nml ook in het tabblad projectplanning.
Alleen of ik dit tabblad zo kan verwijderen betwijfel ik, omdat daarin wel formules zitten.

Het tabblad "nog inzetbare uren" moet wel blijven.
Alleen van mij mogen hier de kolommen D tm I eigenlijk ook helemaal weg. Is ook niet echt bruikbare info merk ik.
De bedoeling van dit blad is dat er ergens een koppeling zit tussen het aantal uren dat iemand per week werkt (personeelsoverzicht)
Het aantal uren dat hij reeds per week is ingezet voor iets ( projectplanning)

En dan op het tabblad "nog inzetbare uren" zichtbaar is hoeveel uren iemand die week nog niet is ingezet (rood)
Of dat er iemand juist voor teveel uren is ingepland ten opzichte van het aantal uren dat hij normaal werkt (bold/blauw)

en dan nog een technisch vraagje buiten bovenstaande om:

Hoe kan ik codes/formules zoals bv hieronder verbergen? (zoals #N/B)

111.png
 

Bijlagen

  • Planningtool test 2013 test 3.xlsx
    643,9 KB · Weergaven: 37
Manoeska,
Maak van de formule een als formule.
Bij deze aangepast
 

Bijlagen

  • Planningtool test 2013 test 3.xlsx
    647 KB · Weergaven: 50
Plongske deze snap ik niet..
Waar heb heb je precies de als formule gemaakt?
 
Manoeska,
Op het tabblad project planning heb de formules aangepast in kolom B en E
 
Bekijk bijlage Project FTE inzet.xlsHij gaat lekker zo........

Als project 1 ons luktHet tabblad bezet en inzetbaar is eigenlijk ook dubbel en erg onoverzichtelijk.
Het tablad bezet mag er eigenlijk ook uit (hoeveel uur ze voor werk bezet zijn staat nml ook in het tabblad projectplanning.
Alleen of ik dit tabblad zo kan verwijderen betwijfel ik, omdat daarin wel formules zitten.

Het tabblad "nog inzetbare uren" moet wel blijven.
Alleen van mij mogen hier de kolommen D tm I eigenlijk ook helemaal weg. Is ook niet echt bruikbare info merk ik.
De bedoeling van dit blad is dat er ergens een koppeling zit tussen het aantal uren dat iemand per week werkt (personeelsoverzicht)
Het aantal uren dat hij reeds per week is ingezet voor iets ( projectplanning)

En dan op het tabblad "nog inzetbare uren" zichtbaar is hoeveel uren iemand die week nog niet is ingezet (rood)
Of dat er iemand juist voor teveel uren is ingepland ten opzichte van het aantal uren dat hij normaal werkt (bold/blauw)



Dan heb ik daarna alleen nog een projectje 2 yesss

En daarvan is de vraag of ik dit (bijlage) tabblad "project FTE" (is dus in een ander bestandje opgemaakt)
kan plakken en knippen als een nieuw tabblad in mijn bestaand bestand "planningtool" ? Zodat het dus
nog 1 excel bestand is.


Wat moet dit tabblad PROJECT FTE nu gaan doen.... (althans dat hop ik dat gaat lukken)

De gegevens voor de kolommen ONDERZOEK / FASES/ STATUS moet hij gaan vullen met gegevens van het tabblad PROJECTPLANNING

Voor de weekkollommen moet er een berekening komen. 1 FTE is 8 uren.
Wat ik wil is dat hij per onderzoek een berekening maakt hoeveel Fte's er die week aan het project zijn ingezet.

Als voorbeeld (projectplanning) onderzoek schoonmaken hal.
BV In week 24 is er totaal 24 uur besteed aan dit project en in week 25 een zelfde aantal uren.
24 delen door 8 uren is dus 3 fte. Dus op dit nieuwe blad moet dan in de kolom 2eek 24 het cijfer 3 komen
te staan en in kolom 25 ook 3...

snappie hem nog...




groeten manoeska


ps. ik vind dat hele excel zo leuk dat ik inmiddels een uitgebreidere cursus heb aangevraagd.. :)
 
Oh.. ik zie dat die bijlage ergens helemaal bovenin de tekst hangt , sorry
 
Manoeska,
Dit heb ik tot nu toe.
Begin straks aan het moeilijke gedeelte.
 

Bijlagen

  • Planningtool test 2013 test 4.xlsx
    635 KB · Weergaven: 79
Manoeska,
Dus onderzoek in tabblad FTE is hetzelfde als Project in tabblad Projectplanning?
 
Klopt, ik zie dat ik af en toe verschillende namen gebruik...
Die probeer ik ook hetzelfde te zetten, maar moet dan wel uitkijken dat ik dan formules niet beinvloed...
Maar onderzoek heet dus idd eigenlijk project.... mag je zo ook hernoemen hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan