• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eerste en laatste tijd in formule uit lijst halen(Productiviteit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niek91

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
77
Hallo.

Ik heb een vraag over een formule om een eerste en laatste waarde in tijd uit een lijst te halen.
Ik wil per persoon de eerste en de laatste scan meten. Als tussen die twee tijden pauzes valt dan moet die tijd er weer vanaf worden gehaald.

Ik heb een voorbeelde toegevoegd. Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik kom er niet uit.Bekijk bijlage Voorbeeld voor helpmij.xlsx
 
Ik denk dat je dit bedoelt.

Rebmog
 

Bijlagen

  • Voorbeeld voor helpmij.xlsx
    27 KB · Weergaven: 40
Ha Rebmog,

Dank. ziet er goed uit. Nu wil ik de formules alleen in mn eigen bestand gebruiken en werkt die niet. Hij neemt de eerste waarden uit het bestand en zoekt niet naar de laagste of hoogste waarden. De formules zien er zo uit in mijn bestand;
Code:
=TIJDWAARDE(INDEX(Data!I$2:I$47200;KLEINSTE(ALS(Data!N$2:N$47200=A2;RIJ(Data!I$2:I$47200)-1);1);1))
Code:
=TIJDWAARDE(INDEX(Data!I$2:I$47200;GROOTSTE(ALS(Data!N$2:N$47200=A2;RIJ(Data!I$2:I$47200)-1);1);1))
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit zijn matrixformules. Deze moet je afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER. Als je dat goed doet, dan verschijnen er accolades om deze formules ten teken dat het om een matrixformule gaat.

Rebmog
 
Dank je wel. Het werkt nu wel. Ik moet echter nog steeds alle data eerst filteren op tijd van vroeg naar laat. Daarna alfabetisch op gebruiker. Anders werkt de formule niet optimaal.
 
Nu heb ik eigenlijk nog 1 vraag;

Het gebeurd soms dat iemand tussendoor iets anders moet gaan doen. Nu zou ik eigenlijk de tijd die dat kost er tussenuit willen halen zodat het zuivere tijd is. Zou het met een formule mogelijk zijn om tijdsonderbrekingen die langer duren dan 10 minuten bij elkaar op te tellen en zichtbaar te maken in het overzicht?
 
Hierbij een bestand die ook de tijdsonderbrekeningen van 10 minuten of meer in kaart brengt. De pauzetijden zitten hier bij in. Desgewenst kun je de pauzetijden van deze onderbrekingen aftrekken. Voor een goede werking is het wel van belang dat de data gesorteerd is op tijd of op persoon en tijd. Kijk maar even of je er wat mee kunt.

Rebmog
 

Bijlagen

  • Voorbeeld voor helpmij.xlsx
    44,5 KB · Weergaven: 27
Top! Werkt goed. Blijft wat selecteer werk in zitten maar dat neem ik voor lief! Dank je wel.
 
Goedemiddag,

Ik probeer nu bovenstaand verhaal in een ander excel te plakken. Nu heb ik de formule aangepast maar geeft steeds een foutmelding aan. Onderstaand is de formule. Zou iemand kunnen zeggen wat hier fout gaat?
Code:
{=TIJDWAARDE(INDEX(Data!E$2:E$472000;KLEINSTE(ALS(Data!A$2:A$472000=A2;RIJ(Data!E$2:E$472000)-1);1);1))}
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Formule is volgens mij goed. Ik vermoed dat de foutmelding wordt veroorzaakt doordat in het andere bestand kolom E echte tijden bevat in plaats van tekst. Als dat zo is, dan geeft de functie TIJDWAARDE een fout. In dat geval moet je de functie tijdwaarde weghalen. De functie wordt dan dus:
Code:
=INDEX(Data!E$2:E$472000;KLEINSTE(ALS(Data!A$2:A$472000=A2;RIJ(Data!E$2:E$472000)-1);1);1)

Rebmog
 
ik ben als toeschouwer toch benieuwd.
in de pauze tabel staat oa 9:00-9:10
maar in de data hebben ze gewoon doorgewerkt? of niet?
 
en persoon D : heeft 0:10 tijd pauze genoten, maar dan zou er ten minste een onderbreking gevonden moeten zijn.
 
@Rebmog; Ik ga het proberen met het aanpassen van de formule.
@Sylvester; Een VBA zou inderdaad handig zijn. Dan ik een standaard format gebruiken voor elke productiviteitsmeting per proces.
 
daar is weinig vba voor nodig, gewoon je tijd als echte tijd neerzetten, geen string.
Tijden gewoon in oplopende volgorde.
Dan draaitabelletje vernieuwen en klaar is kees.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld%20voor%20helpmij(1).xlsx
    62,2 KB · Weergaven: 14
Code:
Sub DanTochEenMacro()
  ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan