Wii spelen op een beeldscherm??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miriam1969

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Berichten
22
Hallo,

Kan ik Wii spelen via een beeldscherm ipv via een televisie?
Zijn er verloopstekkers van tulp naar computerbeeldscherm?

Ik hoop mij er verder mee kan helpen (anders moet ik nog een tv kopen!)
:(
 
Ja, dat is prima mogelijk. Welke aansluiting heb je op je beeldscherm/wil je gaan gebruiken?
 
Bedankt Hiddehoi en VDK_P voor jullie snelle reactie. Excuus voor mijn late reactie, maar ik moest
nog even kijken welke aansluiting het beeldscherm heeft. Het Acer beeldscherm heeft 1x Audi in en
1x VGI in.
Het "tussenstuk" op internet ziet er goed uit, maar ik lees dat er veel beeldkwaliteit hierbij verloren gaat?
Heb je hier ervaring mee? Het omzetten van een video composiet doe je op de WII zelf?

Groeten, Miriam
 
Hallo

" maar ik lees dat er veel beeldkwaliteit hierbij verloren gaat?"

Ik heb geen idee waar je dit gelezen hebt , maar deze interface geeft zo goed als geen kwaliteitsverlies bij converteren.

Als er al kwaliteitsverlies mocht optreden , is de hoofdreden dat de native resolutie van het scherm niet wordt ondersteund door deze interface. (scherm moet aangeboden resolutie omrekenen)

"Heb je hier ervaring mee?"

Heb uiteraard ook een dergelijke interface (al jaren) in mijn bezit ... anders zou ik u deze niet aanraden.

Van een ps2 is er perfekt beeld (wii nog nooit geprobeerd)

"Het omzetten van een video composiet doe je op de WII zelf?"

Een wii/ps2 etc ... geeft videocomposiet uit.

Deze interface zet videocomposiet om naar SVGA (640*480/800*600/1024*768/1280*1024/1440*900/1680*1050)

" Het Acer beeldscherm heeft 1x Audi in en 1x VGI in. " <--- VGi ken ik niet .... ik vermoed dat je VGA/SVGA bedoelt ... DB15 connector (15 pennetjes)

Dit is een svga connector:

http://pinouts.ru/Video/VGA15_pinout.shtml

Benodigde netadaptor is een standaard 5V/1A gestabiliseerde voeding ... meestal wordt de korrekte adaptor meegeleverd (E.U.) model.

Vraag aan de verkoper of dit inderdaad zo is , of dat hij een aanpassings stukje bijleverd.

Hopelijk niet te veel (technische) info.

Peter
 
Als er een HDMI aansluiting op je Monitor zit is dat mogelijk. Als dat er niet zit word het wel moeilijker maar kan het alsnog. Ben dr alleen niet zeker van :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan