• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak lege cellen bepalen middels een vba / marco . Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blokdijk

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Berichten
74
Goede morgen allemaal,

Weet iemand een marco / VBA / Sub die er voor zorgt dat in een worksheet, 1 bepaald tabblad, daarvan alle lege cellen de opmaak (omlijning en kleur) komt te vervallen ?

Hoor het graag als iemand hier een oplossing voor heeft.
 
sorry, even gemist dat het om alle lege cellen ging
 
het mag ook een bepaald gedefinieerd gebied zijn .. als we hetr gebied dan maar kunnen definieren ...
 
In dat geval:
Code:
Sub ClearFormat()
Dim r As Range
    'bepaal hier je bereik
    Set r = Sheets(1).Columns(2)
    r.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Clear
End Sub
 
Dank je ! en hoe kan ik hier de Range in geven .. als ik bijvoorbeeld alle lege cellen tussen B6 en AK41 wil "clearen" ?
 
Code:
Sub ClearFormat()
Dim r As Range
    'bepaal hier je bereik
    Set r = Sheet1.Range("B6:AK41")
    r.BorderAround 1, xlMedium
    r.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Clear
End Sub

Kan zijn dat je nog een foutafhandeling moet doen voor als alle cellen al leeg zijn, maar dat merk je snel genoeg.
 
Krijg een foutmelding : object vereist.
Heb de naam van sheet 1 in jouw formule al aangepast naar de naam van het betreffende tabblad in mijn worksheet . en ook de juist range in gegegven. Weet jij wat ik nog meer moet aanpassen ?
 
1 - op welke regel krijg je die melding?
2 - staat er iets in het bereik? Anders even on error resume next toevoegen, of de specifieke fout afvangen met een 'on error'
3 - staan er spaties in de naam van je sheet? Dan moet je de code aanpassen aan iets als Sheet("Naam van sheet").Range()
4 - het zou handiger zijn als jij jouw code even had neergezet, dan hoeven we niet zo te gokken ;)
 
Maar je zei dat er in jouw workbook geen sheet1 zat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan