Internetsnelheid en downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruuw

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
6
Ik snap het even niet meer.

Ik heb KPN Standaard Internet ("Tot 40Mb/s downloaden").
Heb Extreme Usenet aangeschaft, Normaal Pakket van 12 Mbit (met 8 connecties).

Ben een NZB aan het downloaden met Grabit, de snelheid is daar: 1360 KB/s.


Ik snap er niks meer van... Had verwacht dat het downloaden best snel zou gaan... Kloppen bovenstaande getallen met elkaar of doe ik iets verkeerd? Moet ik bijvoorbeeld een ander type Usenetpakket nemen?
En wat is nou het verschil tussen Mb, Mbit, KB/s...?

Zouden jullie mij verheldering kunnen bieden? Bedankt!
 
Downloadsnelheid is de snelheid waarmee een op een computernetwerk (bijvoorbeeld internet) aangesloten apparaat, zoals een PC of een smartphone, data van het netwerk kan afhalen. Deze snelheid wordt doorgaans gemeten in kilobits per seconde (kbit/s) of megabits per seconde (Mbit/s).

Eigenlijk is downloadsnelheid de verkeerde benaming omdat het gaat om de downloadcapaciteit (zie capaciteit: hoeveelheid per tijdseenheid) en niet om een afstand per tijdseenheid.


De downloadsnelheid is afhankelijk van de connectiesnelheid van de internetprovider, van welke computer/server gedownload wordt en de drukte op het net. Zo kan de downloadsnelheid op het ene moment 72 kB/s bedragen bij een connectiesnelheid van 590 kbit/s en op een ander moment 155 kB/s bij een connectiesnelheid van 1270 kbit/s, terwijl de provider 3072 kbit/s (3,1 Mbit/s) oftewel 384 kB/s opgeeft. (Een byte bestaat uit 8 bits. Om van kbit/s naar kB/s tegaan moet er door acht gedeeld worden.)



Komt van http://nl.wikipedia.org/wiki/Downloadsnelheid

Hoop dat je er wat aan hebt.

Ik zelf heb een download/internet verbinding van 4,7 mb/s, maar als ik dat deel door 8 dan kom ik wel degelijk op mijn maximale downloadsnelheid bij de torrents uit.
4,7mb gedeeld door 8 = 587,5 kb/s
 
Laatst bewerkt:
12 Mbit is (exclusief overhead) 1,5 * 1024 KB /s = 1538 KB/s
Dus (INCLUSIEF overhead) vind ik jouw waarden prima. :)

Tijs.
 
Oké, duidelijk!

Nou dat is snel beantwoord dan, bedankt!
 
De vraag is alleen : betaal je dan niet teveel.
Ik doe dezelfde snelheid met een 20 megabit adsl verbinding torrents downloaden.
En dat is gratis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan