Wachtwoord laptop vergeten!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrittB

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
13
Beste,


Aangezien mijn zus nog een laptop had liggen die ze niet gebruikt mocht ik hem hebben voor muziek ed, maar nu is er een probleem...
Ze weet het wachtwoord niet meer... Ik heb vanalles geprobeerd zoals opstarten via CD met nieuwe Windows, opstarten via USB met nieuwe Windows, maar niks hiervan werkt..... Iemand enig idee hoe ik achter het wachtwoord kan komen??

Alvast bedankt!!
 
Bedankt voor het antwoord maar deze oplossingen werken ook niet helaas :( Booten via CD en USB heb ik al geprobeerd, en wat in het viva.forum staat werkt ook niet :confused:
 
je zegt booten via cd usb werkt niet bedoel je dat je wel de opstartvolgorde in de bios hebt aangepast? en dat ondanks de usb op 1 staat het nogniet werkt?
 
Precies, usb op 1 gezet.. Werkt niet
Cd op 1 gezet.. Werkt ook niet

Iemand een andere oplossing om achter het wachtwoord te komen ?
Heb BTW ook al geprobeerd om via USB een soort van programma op te starten
Wat de code terug zou kunnen vinden maar ook dit pakte hij niet..
 
In die gevallen waar men het Windows wachtwoord kwijt is gebruik ik altijd dit en dat heeft nog nooit gefaald:
http://www.ultimatebootcd.com/

Als hij daarvan is opgestart gebruik je de utility Offline NT Password & Registry Editor om het Administrator wachtwoord leeg te maken.
Daarna opstarten zonder die CD en kun je als gebruiker Administrator in Windows inloggen zonder wachtwoord.

Of die utility rechtstreeks:
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
 
Laatst bewerkt:
Ook al geprobeerd :( ik heb meer het idee dat het booten gewoon niet werkt?? Kan dat??

Ik hoor het graag want als dat zo is dan zou ik graag willen weten hoe dat kan.. en hoe ik het oplos!!
 
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet werkt met die Ultimate Boot CD. Dan doe je toch iets niet goed of de laptop wil echt niet meer opstarten. Maar dan is het wel vreemd dat je zegt de opstart volgorde in het BIOS te kunnen wijzigen.
Je kunt toch naar Windows booten waar je niet kunt inloggen?
 
Laatst bewerkt:
Op zich niet maar als je het op een DVD zet moet er uiteraard wel een DVD speler in die laptop zitten en niet een CD speler.
 
Weer opnieuw gebrand maar nog steeds niks, hij gaat gewoon door naar het scherm waar ik het wachtwoord moet invullen...
 
oke zet je cd weer op 1 en hit f12 heel vaak in en dan krijg je te zien cd removabale en disk doe cd en dan enter zie je het merk ga naar benden en hit die en je komt in het windows install prog
 
Oke... ik ben nu wat verder en krijg nu dus wel het scherm ervoor van dat programma (oflline NT password) maar wat nu te doen?
Ik krijg een keuze menu:

q=quit
d=automatically start disk drivers
m=manually select disk drivers to load
f= fetch floppy/usb
a=show all partitions found
l=show probable windows (NTFS) partition only

Welke moet ik kiezen?
 
Deze:
l=show probable windows (NTFS) partition only
 
Goed gedaan! :thumb:
 
@Pim15
Je zit niet in deze discussie dus laat die opmerkingen voortaan achterwege a.u.b.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan