Cd-rom drive geeft foutmelding (code 19) en verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nadja88

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2013
Ik zeg maar gelijk dat ik een sukkel ben qua computer maar ga hier toch mjn vraag stellen
Ik heb windows 8 op mijn laptop en mn cd rom drive deed niks meer. Nu las ik op internet dat ik hem moest verwijderen en opnieuw installeren maar ik kan hem nu helemaal niet meer terugvinden
kan iemand mij helpen?

win 8 staat op een DVD,dus zoals jij aangeeft dat jij CD drive hebt gaat dat niet lukken:D

Dus nu kan ik mijn laptop net zo goed wegdonderen?

Laatst bewerkt door een moderator:
of een dvd speler/brander erin plaatsen
kost je 15 tot 20 euro

je kan ook werken met externe dvd speler/brander kost je 40 /50 euro
maar dan moet je bios wel externe onder steunen:D

Laatst bewerkt:
kan ik die cd rom station gewoon niet via een andere weg opsporen en terug installeren of blijft hij dan die fout geven? ik heb deze laptop net een maand

nee de cd speler is verwijderd uit de hardware lijst...

ga naar configuratie scherm en kies daar bij hardware: apparaat toevoegen
dan verschijnt als het goed is de cd speler weer om te installeren

nee hij verschijnt daar niet

Je zou nog kunnen proberen CD/DVD Magic te gebruiken.
Downloaden, opslaan, download-map openen, op het bestand rechtsklikken en kiezen voor "Uitvoeren als Administrator"
Klikken op de knop "Fix" in het gestarte programma.
Daarna de laptop herstarten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
thnx ik ga het gelijk proberen als ik thuis ben!

@vanschagen: Een error 19 is (standaard) geen hardware-fout, maar (een) verkeerde instelling(en) in de registry.

Zie ook hier, waarbij wat daar gedaan wordt ook is wat CD/DVD Magic (o.a.) allemaal doet. De kans dat CD/DVD Magic het probleem gaat oplossen is dus (zeer) groot.

Terug naar de leverancier zou opleveren dat Windows opnieuw moet worden geïnstalleerd en het probleem daarna verholpen is, met alle nadelen van een herinstallatie van dien(!)

Tijs.

Hoi nadja88,

Welkom op Helpmij.nl

Ik heb wat quote's verwijderd aangezien deze niet echt nodig waren zo blijft het topic wat overzichtelijk dus let er een beetje op alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan