Acer 7520g start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

velumuni

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2013
Berichten
1
acer 7520G start niet meer op. Als het opstart na een tijdje valt het uit.
het is zelfde probleem als op de form 21 juni 2010 van anne.
mrmusic had een adres waar je kon late repareren. heeft iemand die nog??
 
Ik denk dat je beter een nieuwe kan kopen die beter future-proof is dan deze nog te laten repareren.
Vroeg of laat moet je toch een nieuwe kopen, en om dat eerst deze een aantal keer te laten repareren is zonde van je geld.
 
@Diderik0529, dat noem ik nou een goede alternatieve oplossing, maar alternatieve oplossingen hebben pas zin als geen enkele primaire oplossing helpt...
 
Hallo

"acer 7520G start niet meer op"

Veel voorkomend probleem bij dit model laptop.

Stofophoping in de heatpiperadiator (stoftapijt) is meestal de aan de basis liggende hoofdoorzaak.

Het is altijd jammer om dergelijke berichten te moeten lezen ... dit model laptop is immers heel snel/eenvoudig te openen , en heel toegangkelijk onderaan.

Hoe je deze snel/eenvoudig zuiver had kunnen maken en dit voorkomen :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ardware-issue?highlight=laptop+stofvrij+maken

En hier :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Dit ---> " Als het opstart na een tijdje valt het uit."

Doet vermoeden dat de chipset slechts gedeeltelijk is losgekomen van het motherboard.

Indien er meer "schade" is , start de laptop zelfs niet meer op , of "cycled" deze aan/uit ...

Wat er +/- dient te gebeuren :

Korrekt uitgevoerde reflow met reflowliquid , modificatie koeling , vervangen thermisch geleidende pasta c.p.u. alsook thermalpad.

Laat dit zeker doen door iemand met de nodige ervaring en die het korrekte materiaal bezit ...

Deze laptop niet meer proberen op te starten (bemoeilijkt mogelijke toekomstige herstelling)

In dit geval ... niets zelf demonteren/zuiver maken --> je verbergt misschien een structureel probleem , die het de "hersteller " moeilijker maakt om het geheel in te schatten.

Jammer dat je niet vermeld waar je woont ... wat mij betreft kun je gerust langskomen met deze laptop.

Peter
 
@WDHBGS er is nu wel een primaire oplossing, maar het probleem zou zich blijven voordoen.
Vandaar dat ik hem heb aangeraden een nieuwe laptop te kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan