Internet super traag op laptop maar perfect op ipad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markplaats

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik tik dit berichtje op mijn ipad omdat ik deze, en alle overige sites, enkel kan bereiken met de ipad en niet met mijn latop.

Begrijp niet wat het probleem is. Zoals gezegd de ipad en mobiele telefoon werken perfect op het wifi thuis, alleen de asus ultrabook met windows 8 vertoont kuren. Kan sites niet bereiken of het duurt tergend langzaam. Het gekke is als ik een torrent bestand download dan gaat dat vaak wel met een behoorljke snelheid. Wat heeft de ipad wat de laptop niet heeft? Ligt het aan bepaalde software? Ik heb de windows firewall en avg anti virus op de laptop. Wat kan het probleem zijn? Iemand suggesties?

Bedankt alvast
Groeten
Mark
 
Ik heb geen windows 8.
maar ik ga er voor het gemak vanuit dat je in een dos scherm kunt komen met het commando cmd of command
Dan ipconfig /all
Als je dat scherm kunt kopiëren en hier neerzetten, weten we misschien meer.

Als je dan toch bezig bent kun je ook nog arp /p ingeven en hier neerzetten.
 
Ik heb een soortgelijk probleem. Op de smartphones, ipads en op de laptop van m'n eega hebben we een uitstekende draadloze internetverbinding (Ziggo: download ongeveer 20 megabits, upload ongeveer 2 megabits.).

Op mijn zakelijke laptop (HP Pavilion dv7 Notebook PC, , i7-processor, 6 GB RAM, 2.00 Ghz, 64 bits besturingssysteem en Windows 7) heb ik een downloadsnelheid van ongeveer 1,3 megabits. De uploadsnelheid is zo traag dat deze niet te meten is met een speedtest. Ik heb de draadloze snelheid getest met de speedtest van Ookla.

Enig idee wat het probleem kan zijn? Ik ben tekstschrijver van beroep en werk voornamelijk met online CM-systemen. Ik wil de aankoop van een nieuwe laptop het liefst nog een tijdje uitstellen, maar het is voor mij niet meer werkbaar op deze manier.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan