Kabels netjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylanh

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2013
Berichten
124
Hallo,

Momenteel ziet mijn computer kast er zo uit:

29fpdag.jpg


Nu wil ik die kabels netjes hebben zodat er wat beter lucht doorstroming ontstaat, want ik moet altijd het zij paneel open houden anders komt er teveel warmte en begint alles hard te blazen. Nu ga ik wel nieuwe case fans + filters kopen (3x 80mm 0 - 51.3 m³/h) maar ik wil toch iets verzinnen op die kabel bende.

Iemand ideeen? Een nieuwe kast is vermijd ik liever.

- Dylan
 
Ik neem aan dat je bedoeld alleen de bekabeling. Dit lijkt mij wel een handige oplossing, maar hoe kan ik die voeding kabels dan beter doen? Ik denk dat het dan het zelfde eruit zou gaan zien. Hoe kan ik dit anders doen? Tyraps gebruiken? Wat nog meer?
 
door wat tiripes te gebruiken en schaaar zal er al wat beter uit zien ik heb via de zij kanten alles netjes gerangschikt en naar beneden lopen is optie om zij panel te voor zien van fans
 
Wat bedoel je met een schaar?
Hoe kan je alles rang schikken? Ik heb niet zoveel ruimte en heb ook geen ruimte achter de plaat waar de moederbord opzit.
 
@AjaxKing97
Wij werken hier niet via prive kanalen. Graag de vragen beantwoorden via het forum. Andere gebruikers kunnen hier dan ook gebruik van maken.
 
ik zou inderdaad de boel een beetje bij elkaar pakken met wat cable ties (ook bekend onder merknamen "Tyrap" of "Zip-tie"). Koop je voor een appel en een ei bij de plaatselijke bouwmarkt.
Probeer de kabels zoveel als mogelijk te ontwarren. Maak ze los, en sluit ze opnieuw aan, zonder dat ze in een knoop zitten met ander kabels. Leg ze zo mogelijk naast elkaar en bind ze vast met een Tyrap. Die grijze kabeltjes onderin zou je bijvoorbeeld netjes bij elkaar kunnen pakken tot één bundel. Overlengte van een Tyrap knip je gemakkelijk af met een koperkniptang of een stevige schaar.

Voedingskabels zijn mischien wel een beetje een probleem, want die zijn dik en stug. Ik zou de voedingskabels die je niet gebruikt bijeen pakken en ergens bovenin de kast vastmaken hangen.

Bij het installeren van nieuwe casfans zouden 2 stuks genoeg moeten zijn, zeker als je rekening houdt met de luchtstroom. Zorg dat er voorin de kast ééntje zit die koele lucht naar binnen zuigt, en achter in de kast ééntje die warme lucht naar buiten blaast.
Je zou ook nog even kunnen zien of die printplaat middenin de kast (videokaart?) wel op de meest handige plek zit.
 
Laatst bewerkt:
Trek je Tyraps niet te strak, je maakt al snel een kabel stuk. Ipv tyraps kan je ook klitteband gebruiken, heeft weer als voordeel dat je het later nog los kan maken

Ron
 
@madmuppter:
Bedankt, hier heb ik wat aan!

Helaas moet ik die voedingskabels wel gebruiken want er gaan 2 (die vast zitten aan het moederbord) naar het moederbord en een gaat naar de DVD drive en harddisk. Als je nu op de foto ziet heb ik er al 1 case fan in, die wil ik eruit halen en wou ik 3 fans gaan monteren, dus 2 aan de achterkant (zie foto) en 1 tegenover de CPU fan (in het zijpaneel). Voorin een fan is niet mogelijk omdat daar geen opening zit dus zou er geen lucht bij kunnen komen. Wat zou ik nou doen? De 2 achterste de warme lucht eruit zuigen en die in het zijpaneel koele lucht laten blazen? Of andersom. Voorin gaat echt niet.

Ik zou de videokaart wel 2 slots naar beneden kunnen doen. Maar daar zit ook een fan op die wat lucht nodig heeft? Als ik dat dus doe heeft die ook minder ruimte.

@Haaren101:

Thanks voor de tip.
 
Oh, okee... op de foto lijkt of er voor aan de ondekant ook nog ruimte is voor een fan, maar dat is natuurlijk het chassis van de kast. Misschien zit er in het fontpaneel inderdaad geen opening, dant houdt dat op. Je zou eventueel een andere kast kunnen overwegen. Kost je pakweg 4 tientjes, dus dat is ook nog wel te overzien.

Maar..... zo op het eerste gezicht heb je geen supersysteem. Ik bedoel... geen systeem met high-end onderdelen die héél veel warmte produceren. Op zich zou één fan dan genoeg moeten zijn. Als je een goede koopt, hoeft dat echt niet zoveel lawaai te maken. Zie bijvoorbeeld deze: http://www.alternate.nl/Noiseblocke...entPRO_P-P/html/product/1006023/?tk=7&lk=3879
Zelfs 18db(A) is bijzonder stil...
 
Nou, dat is denk ik niet zo, AMD word aardig heet heb ik gehoord. Als ik nu het zijpaneel erop zet gaat de CPU fan erg hard draaien. Daarom wil ik dus 2 nieuwe fans, aan het zijpanneel en 2 aan het achterste van kast die de warmte eruit haald.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, dat is denk ik niet zo, AMD word aardig heet heb ik gehoord. Als ik nu het zijpaneel erop zet gaat de CPU fan erg hard draaien. Daarom wil ik dus 2 nieuwe fans, aan het zijpanneel en 2 aan het achterste van kast die de warmte eruit haald.

De amd fan is inderdaad bijzonder luid. Gelukkig ondersteund de fan pwm, hiermee is de snelheid van de fan aan te passen middels de bios of een programma als speedfan. In het ergste geval kun je een nieuwe cpu koeler kopen. Als je een goedkope nieuwe case zoekt is de CM n300 aan te raden. Ik heb zelf ook nog een kast staan (aerocool v3x advanced blue) die je voor weinig over zou kunnen nemen (klein beetje schade). (Sorry als "verkoop" niet is toegestaan)
 
Laatst bewerkt:
@ mrgnex,

We hebben voor verkoop een gevraagd en aangeboden afdeling dus daar zou je de kast kunnen verkopen en verders geef je antwoord op een vraag van een half jaar oud niet echt recent dus daarom deze even op slot gezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan