unknown device usb gamecontroller

Status
Niet open voor verdere reacties.

mksb95

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2013
Hallo,

Ik heb een trust predator usb-gamecontroller, hij deed het voorheen vlekkeloos. Maar als ik hem nu aansluit op mijn laptop, wordt ie weergegeven als unknown device met code 43. Probleemoplossen lost niets op, en er zijn geen drivers voor te vinden.

mvg, mksb

@SJJ: wat heeft die tip te stellen met ontbrekende drivers voor apparaten die succesvol op usb zijn aangesloten en (dus) in Apparaatbeheer te zien zijn, vraag ik me af?
@TS: je hebt wel een andere computer waar hij wel werkt? Welk besturingssysteem draait daar en wat draait op je laptop?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hij deed het gewoon op de laptop, maar nu dus niet meer. Windows 7 64-bit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Systeemherstel-punt terugzetten van een moment dat het nog wel werkte?
Start -> Zoeken en uitvoeren -> rstrui.exe

Tijs.

Laatst bewerkt:
@SJJ: wat heeft die tip te stellen met ontbrekende drivers voor apparaten die succesvol op usb zijn aangesloten en (dus) in Apparaatbeheer te zien zijn, vraag ik me af?
@TS: je hebt wel een andere computer waar hij wel werkt? Welk besturingssysteem draait daar en wat draait op je laptop?

Tijs.

Usb fixtool om USB-problemen in Windows automatisch diagnosticeren en herstellen.
Drivers waren geinstalleerd en game controller heeft altijd naar behoren gefunctioneerd, dus kan een usb probleem in windows zijn dus even fixtool downloaden werkt het niet dan even weer melden.

http://support.microsoft.com/mats/windows_usb_diagnostics

Nog wat leesvoer in het engels wat het probleem kan zijn op onderstaande site.:thumb:

http://pcsupport.about.com/od/errorc/a/code-43-error.htm

Laatst bewerkt:
De fixtool ziet de fout, zegt dat er een unknown device is maar doet er niets tegen

Laatst bewerkt:
ik krijg nu helemaal geen code 43, de controller gaat wel aan(rood ledje is aan) maar de laptop ziet hem gewoon nergens, en zoeken naar nieuw hardware werkt ook niet.

gedaan maar hij vindt nergens unknown device, hij ziet de controller helemaal niet meer, maar het ledje op de controller brandt wel.

Verder heb ik nog geen terugmelding gezien op mijn tips/opmerkingen:
a. @TS: je hebt wel een andere computer waar hij wel werkt? [Ik zie alleen gemeld dat het (ooit) op de laptop gewerkt heeft, maar ik zie geen test op een andere computer]
b. Systeemherstel-punt terugzetten van een moment dat het nog wel werkte?
Start -> Zoeken en uitvoeren -> rstrui.exe

Overigens zal b. geen zin hebben als bij a. duidelijk wordt dat de gamecontroller kapot is (oftewel die ook niet werkt op de andere computer/laptop).

Tijs

Heb net gekeken op een andere pc, daarop brandt het ledje op de controller ook maar weer ziet de pc hem nergens

Dat ziet er slecht uit: Ik zou vermoeden dat hij kapot is.
Evt. verifieer je dat nog even bij de Trust helpdesk (zie posting #12).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan