Gaming pc 1800/1900 euro samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudie135

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2013
Hey daar ik wou binnekort mijn nieuwe gaming systeem kopen maar ik heb geen idee waar want overal zijn er extra kosten..
Ik hoopte dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Mijn budget is 1900 euro voor de computer zelf scherm toetsenbord muis en muismat en natuurlijk windows 7 of 8.
Deze pc word gebruikt voor World of Warcraft en graag op ultra settings boven de 60 fps

-Rudie

Laatst bewerkt:
Kijk op google daar staan goede pc's voor die prijs. *KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
Sander werken 2 videokaarten niet alleen bij 2 schermen? of word de grafische snelheid verdubbelt?

@AjaxKing97,

Heb je al eerder aangegeven dat we via het forum helpen. Niet steeds aanbieden via Skype te helpen/

Trouwens lees nu dat het voor WoW bedoeld is. Heb er zelf ook een pc speciaal voor samengesteld:
Ben een beetje op onderzoek uitgeweest. Wow werkt op een 9 jaar oude engine en ondersteunt geen Crosfire of SLI. Aan 2 videokaarten heb je dus eigelijk helemaal niks.

Ook is WoW een processor intensief spel die veel gebruik maakt van singele cores. De videokaart is minder van belang. Je hebt dus baat bij veel en snel geheugen en een goede processor. Die per core erg krachtig is.
WoW kan maar 4 cores max gebruiken. Nu de I7 4de generatie per core het krachtigst is en WoW ook het meeste gebruik maakt van je Processor. Is een I7 ideaal hiervoor gecombineert met snel geheugen.
WoW kan je al op max settings spelen met een GTX 760 videokaart van nvidea. WoW maakt veel gebruik van Texturing. Dan zit je bij Nvidea goed. Ook heb je niks aan de extra memory van AMD videokaarten.

Een single GTX 770 is ruim voldoende voor WoW.
Het geheugen kunnen we overclocken tot 3000Mhz. Wat je zeker gaat merken bij het spelen van WoW. De processor clock je over tot 4,4Ghz.

Nu zou je WoW op 70-80 FPS kunnen spelen in 25Man raids zonder lag spikes. Je FPS zal nooit onder de 70 FPS komen.
Zelf ga ik dit binnenkort bestellen: http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/459456

Samengesteld voor WOW en Videobewerking. Om ingame video op te nemen en te bewerken. Ook maak ik er websites mee.
Je houd nog 400 euro over voor een leuk beeldscherm, toetsenbord, muis en Windows.

De pc heeft een:

- mooi design
- Erg stil
- koel
- Zuinig voor een game pc.

Laatst bewerkt:
of koop gewoon 4 kaarten van gtx 660 en am3+ moederbord en een amd fx 8350 en dan heb je veel geld over voor de bijbehorende spullen zoals monitor en voeding en behuizing enzo

@crash
ik wil gwn mensen persoonlijk helpen en ik wil meer skype contacten :)

Laatst bewerkt:
jij zeg tegen mij niet quoten na een post van iemand anders en nou ga je dat zelf doen o.O
power of offtopicness :D

Ik quote niet je hele bericht en daarbij stonden er eerst berichten tussen. Ik loop al wat jaartje mee op dit forum.;)

Sander helpt mij maar ik ben nieuw bij een pc samenstellen uit helemaal niks ik heb dat nog nooit gedaan daarvoor wil ik hem op skype spreken...

Er zijn genoeg mensen met kennis op het forum, daarbij kunnen andere daar ook nog informatie uithalen. Helpmij.nl is er juist, dat men informatie uit 1 grote database kan halen.

@crash wil je mij even toevoegen op skype? (dit bericht mag verwijder worden als je dit hebt gedaan)

Er zit een onboard netwerkkaart op het Gigabyte moederbord, dat Sander in de Tweakers lijst heeft staan.

@AjaxKing,

Zou niet weten waarom ik je op Skype zou moeten toevoegen.

8-core processor heb je nog weinig aan. Daarbij ben ik zelf te veel uit de hardware, dus laat dat aan andere over. :)

Ik kan zelf niet een computer bouwen dus het is erg moelijk voor mij om een computer te kopen die in mijn prijs regio valt+ erg goed is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan