Gaming pc 1800/1900 euro samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
@sander17111988,

Moederbord ondersteund alleen 1600Mhz geheugen;)

ik ken misschien wel iemand die mij kan helpen bij het overclocken ikzelf weet dat niet:P

Het is erg simpel staat uitgelegd op die site.
Zou wel handig zijn als je Engels kan.

Je hebt ook een speciaal moederbord voor het overclocken, met een mooie grafische interface. Alleen een ander merkje dan een Asus (Sabertooth)

@modag ooit moet het toch de eerste keer zijn ;)

Laatst bewerkt:
Hoi

Begrijp ik maar om meteen met z'n duur systeem te doen? ik doe het over het algemeen als het wat ouder is en dat ik het idee heb dat het niet meer vlot

Ja voor het overclocken wel als het een intel socket 1150 had. Alleen lijkt je interface meer op de oude biossen met alleen maar een lap tekst.
In principe heeft het de zelfde features. De sabertooth zal iets meer hebben, maar je betaald ook voor de naam he en de vele promotors van Asus die in mediamarkten staan en evenementen. (Marketing)
Hetzelfde dat bijna alle promotors van elke computer merk ook gesponsord zijn door Intel. (Acer, HP, Asus, Samsung ect.)

Als je de voorganger van het Gigabyte moederbord neemt van 100 euro, daar lukt het weer niet op. Heb je kans dat je het door brand.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat bord is voor een amd processor en in je mandje zit een intel processor dat past niet op elkaar

Laatst bewerkt:
Helaas ook niet de socket in je mandje is een1150 en dit is een 1155;) deze asus wel

Dat moederbord wou ik eerst nemen, maar heeft precies dezelfde features als het gigabyte model.

- Bij het Gigabyte model heb je alleen 2x extra USB poorten aan de achterkant en je kan 6 schrijven in raid zetten.
- Bij het MSI model 2 schrijven in raid. Heb je een extra onboard geluidskaart (Soundblaster). Veel mooier geluid. Ook kan je aan de voorkant je USB 3.0 poorten niet aansluiten. Ja 1 uit mijn hoofd, i.p.v 2. Of het was het vorige model van het MSI gaming moederbord en ook hier word flink voor gepromoot. (Betaal je dan ook weer extra voor)

Dat is maar net waar je prioriteiten liggen.

Laatst bewerkt:
Ja dat lukt. Bij het geheugen overclocken. Zal je moederbord niet zo snel door branden. Eigenlijk bijna niet. Omdat hier een beveiliging op zit. (bijv 1600Mhz modules kan je niet op 3000Oc zetten)

Het overclocken van je processor, kan wel een probleem zijn. Bij het Gigabyte moederbord, zal ik niet verder gaan dan 4,6Ghz en om save te zitten 4,4 Ghz.
Bij het Asus sabertooth moederbord. Om save te zitten 4,6 - 4,8 Ghz, op ze top 5,0Ghz.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat is het bord uit sander zijn eerste azerty build antwoord en daar zal je wat moeten instellen zoals sander al meld standaard 1600 Mkz maar over geclockt wordt je geheugen ondersteund

ik denk dat ik even wacht met overklocken zoals je zei eerst ff kijken hoe het met de pc gaat zonder te overklocken. Van overklocken gaat de computer toch minder lang mee?

Klopt maar tegenwoordig gaan de hardware componenten met gemak tot zoon 20 jaar mee. (Vooral als je zulke hoge kwaliteit koopt, Transistors op je moederbord, voeding, Intel processoren ect) Je zal er max 5 jaar vanaf halen. Waarschijnlijk heb je dan al lang een nieuwe pc

Ik heb hier bijv mijn Athlon II x3 overgeclockt. Heb erg veel prestatie voor mijn geld. Maar hij is nu bijna op na 3 jaar. De processor word erg warm. Heb er 10 ventilators tegen aan gegooid om het een beetje koel te houden en stabiel te laten lopen. Dat moederbord, zou ik zo 1,2 3 niet uit mijn hoofd weten. Heb alleen onderzoek gedaan naar de Gigabyte, Msi gaming en Asus sabertooth modellen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

zoals ik het zo lees wordt het geheugen bij dit bord zo herkent dus kan je gebruiken;) is alleen een mini bord nu nog in atx vorm zoiets als deze

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan