P2P,seeden,,,..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ipodtouch

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Berichten
6
Hoi ik ben nogal een groentje in het downloaden van films en muziek enzo. Serieus ik snap er af en toe geen bal vanXD!
Ik heb even een paar vragen:

1 wat is peer to peer? Heb ik daar als downloader mee te maken?
(Ik krijg namelijk allemaal opties zoals,, lokale gegevens enzo)

2 wat is seeden en heb ik daar ook mee te maken?

3 in het optiemenu van utorrent staat er privegegevens opruimen dat drukte ik perongeluk in en snap niet echt wat het met mijn pc kan doen?

4 En kunnen hackers als ik donwload mijn gegevens makkelijker hacken of binnen krijgen?

De antwoorden zullen erg gemakkelijk zijn maar jullie maken mij er erg blij mee als ik hier wat meer informatie over krijg!!

Alvast hartelijk bedankt!
 
1. Peer to Peer is een verbindings soort tussen 2 clients, dus zonder server (allebij de clients zijn dus de servers)

2. een seed is een persoon die heel de torrent op zijn PC heeft en dus eigenlijk naar jou upload

3. Hier heb ik eigenlijk geen idee van :(

4. Nee, het enige wat anderen kunnen zien is je IP en hoeveel je van het bestand al hebt (toch is het noodzakelijk om je client up to date te houden tegen exploits)

Als je nog meer vragen hebt kun je die uiteraard stellen :)
 
3:

Ik neem aan dat je hiermee "Gebruiksgeschiedenis wissen" bedoelt onder "Opties" --> "Voorkeuren" --> "Datalimiet" (corrigeer me als ik het mis heb). µTorrent houdt bij hoeveel MB je gedownload en geüpload hebt. Het kan geen kwaad om dit te wissen.

Nog wat extra over seeden:

Je hebt het hier zeker mee te maken. Seeders hebben (zoals gezegd) de torrent 100% en uploaden alleen maar. Het is gebruikelijk dat wanneer je een torrent compleet binnen hebt gehaald deze nog een tijd deelt met anderen. Dat is namelijk wel zo netjes voor degenen die nog zitten te downloaden. Bij de meeste privétrackers (torrent sites waar je je moet registreren) is het sowieso verplicht om te delen, want daar wordt precies bijgehouden hoeveel je binnenhaalt en deelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan