te trage pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Laptop XP professional vr 2002 sp3 37,2GB / 496MB

Een trage pc voor mijn vriendin probeer ik de pc weer zijn normale snelheid terug te geven.
Dacht eerst dat het aan de externe WIFI-antenne lag, de laptop via een kabel aangesloten.
Tevergeefs de Laptop bleef zeer traag.

Wat is er verder aangedaan:
54 Windows updates van Microsoft geïnstalleerd
Secunia. geïnstalleerd voor de resterende updates
Prefetch-map in 'C:/Windows/prefetch' zijn leeggemaakt
Systeemherstel uitgeschakeld
Indexering uitgeschakeld
MBam in veilige modus gescand geen geïnfesteerde bestanden.
Avast Free Virus scanner in veilige modus gescand, geen bedreigingen gevonden
Ccleaner in veilige modus schoonmaken en registerclean
IE8 opnieuw geïnstalleerd.

Virtueel geheugen XP standaard 1,5 x werkgeheugen
begingrootte 744 MB
ma.grootte 1488MB

Even leek het goed te doen maar nu is het weer traag.
Buiten het opnieuw installeren weet ik niet meer wat ik er aan moet doen.
Graag hulp svp.

tja, je kan nog de %appdata% romaning folder leegmaken.
Anders moet je toch echt de bestanden backuppen en een verse instalatie maken...

mvg, Casper

Opnieuw installeren zal alleen worden gedaan als alles uit de kast is gehaald.
Ik heb het idee met mijn kennis dat dit nog niet is gebeurd.
Het lijkt dat er op de achtergrond nog iets meedraait maar wat,
De pc is wel van 2002 maar zoveel staat er ook niet op.

Laatst bewerkt door een moderator:
onder de C: schijf en dan users>Appdata>romaning
Daar kan je alles verwijderen, dat zijn tijdelijke bestanden die windows opslaat.

onder de C: schijf en dan users>Appdata>romaning
Daar kan je alles verwijderen, dat zijn tijdelijke bestanden die windows opslaat.

Ik kijk er even naar. Lijkt mij dat die onder CCleaner ook zijn verwijderd en zal weinig toevoegen aan de snelheid van de pc.

Ik kijk er even naar. Lijkt mij dat die onder CCleaner ook zijn verwijderd en zal weinig toevoegen aan de snelheid van de pc.

Op mijn PC geen 'users' bestand wel All Users>Appdata>geen romaning (mijn verborgen bestanden staat wel aan.)

Ik heb meer het idee dat er op de achtergrond iets ongewild meedraait.

Laatst bewerkt door een moderator:
  1. Als de stuurprogramma's niet compatibel of verouderd zijn en in het bijzonder de chipset & video stuurprogramma's kunnen vertraging, bevriezing & blauwe schermen voorkomen. Kijk hiervoor naar dit artikel
  2. Pak het opstartproces aan met StartupLite

Laatst bewerkt:
Kijk ook even in MSConfig (Windows toets-R (Run) en typ dan MSConfig) bij de tap opstarten en klik alles weg wat niet essentieel is (bv. niet de anti-virus weg klikken). Ga daarna naar de tap services en klik dan onderaan 'Alle Microsoft-services verbergen' aan. Klik nu weer alles weg wat niet essentieel is (dus bv. weer niet de anti-virus services).
Hierna kan je de HDD nog even defragmenteren, open deze computer > Rechtermuisknop je HDD > 2e tab > Defragmenteren. Voer dan ook meteen een schijfcontrole uit, dit kan vinden op dezelfde plek als defragmenteren. Kies alle 2 de opties aan en herstart je computer.

Ik ga aan de slag met de mogelijkheden.
Ik laat in iedergaval nog iets horen.
bedankt

Via MSconfig zijn de volgende items,
igfxtray, hkcdm, igfxpers, msseces, AvastUI, ctfmon, Secunia PSI Tray. staan nu aangevinkt
Gigaset Wlan Adapter Monitor, Google Update. staan uitgevinkt.
De externe antenne van Siemens USB adapter, is de programma van pc verwijderd. Alleen de driver van de CD geinstalleerd.

Voor een oud beestje loopt dat ding nu als een trein.

Ander probleem.
De update van Windows KB2481109 is niet geinstalleerd te krijgen.
Ik heb het apart nog opgeslagen en tevergeefs van mijn pc geprobeerd te instaleren.
Is er een andere weg deze update geinstalleerd te krijgen.
bvd

Probeer het register een op te schonen met dit artikel http://www.schoonepc.nl/optim/regclean.html
daarna even een testversie van Ashampoo Winoptimizer 10 draaien en kijken over onodige opstart proccessen mee draaien. Als je winoptimizer 10 hebt draaien versneld hij ook meteen alle processen. wil je de pro versie dm me even ik heb hem aangeschaft je mag mijn licentie code wel lenen. Oh en draai adwcleaner even.

Probeer het register een op te schonen met dit artikel http://www.schoonepc.nl/optim/regclean.html
daarna even een testversie van Ashampoo Winoptimizer 10 draaien en kijken over onodige opstart proccessen mee draaien. Als je winoptimizer 10 hebt draaien versneld hij ook meteen alle processen. wil je de pro versie dm me even ik heb hem aangeschaft je mag mijn licentie code wel lenen. Oh en draai adwcleaner even.

Bedank voor deze reactie de pc werkt zoals boven is aangegeven weer als normaal.
Ik heb wel naar (http://www.schoonepc.nl/optim/regclean.html) regclean gekeken doch deze werkt niet, mogelijk dat ik het op een W8 pc heb willen downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan