Beste Helpmij gebruikers,
Ik ben tamelijk nieuw hier op dit forum, dus ik hoop dat ik de vraag goed stel
Ik heb een vraag voor een voor mij vrij ingewikkelde formule.
Het gaat om gerelateerde artikelnummers.
TABBLAD 1:
In kolom A staan alle artikelnummers van het betreffende artikel
In kolom B komen de gerelateerde artikelnummers te staan
TABBLAD 2:
In kolom A staan alle artikelnummers waaraan de gerelateerde producten zijn gekoppeld
In kolom B staan alle artikelnummers van de gerelateerde producten
De formule die ik moet krijgen: als cel 'TABBLAD 1 A2' voorkomt op 'TABBLAD 2 in kolom A', dan moet op TABBLAD 1 in cel B2 de inhoud komen te staan van de overeenkomende cel van TABBLAD 2 kolom A. Aangezien er meerdere resultaten kunnen komen te staan, moet deze meerdere malen worden uitgevoerd en telkens een nieuwe inhoud geven. De artikelnummers moeten gescheiden worden door spatie , spatie " , "
Wat ik tot nu toe heb is:
Inhoud TABBLAD 1 B2
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A12;'TABBLAD 2'!$A:$B;2;ONWAAR);"")
Tot hier lukt het, maar nu moet deze herhaald worden en gescheiden worden door " , ". Wellicht weet hier iemand iets voor?
Hier een voorbeeld van hoe het eruit moet komen te zien en wat ik tot nu toe heb.
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
Ik ben tamelijk nieuw hier op dit forum, dus ik hoop dat ik de vraag goed stel
Ik heb een vraag voor een voor mij vrij ingewikkelde formule.
Het gaat om gerelateerde artikelnummers.
TABBLAD 1:
In kolom A staan alle artikelnummers van het betreffende artikel
In kolom B komen de gerelateerde artikelnummers te staan
TABBLAD 2:
In kolom A staan alle artikelnummers waaraan de gerelateerde producten zijn gekoppeld
In kolom B staan alle artikelnummers van de gerelateerde producten
De formule die ik moet krijgen: als cel 'TABBLAD 1 A2' voorkomt op 'TABBLAD 2 in kolom A', dan moet op TABBLAD 1 in cel B2 de inhoud komen te staan van de overeenkomende cel van TABBLAD 2 kolom A. Aangezien er meerdere resultaten kunnen komen te staan, moet deze meerdere malen worden uitgevoerd en telkens een nieuwe inhoud geven. De artikelnummers moeten gescheiden worden door spatie , spatie " , "
Wat ik tot nu toe heb is:
Inhoud TABBLAD 1 B2
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A12;'TABBLAD 2'!$A:$B;2;ONWAAR);"")
Tot hier lukt het, maar nu moet deze herhaald worden en gescheiden worden door " , ". Wellicht weet hier iemand iets voor?
Hier een voorbeeld van hoe het eruit moet komen te zien en wat ik tot nu toe heb.
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx