Computer uit bedrijfsnetwerk halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Berichten
869
Hallo,

Vandaag had ik mijn laptop mee naar het werk, waar ik via wifi verbonden was met het netwerk en dus de servercomputer (waar we bestanden opslaan). Deze computer kunnen we ook berijken via een http://intranet.bedrijfsnaamnoemikniet.nl met mijn gegevens. De locatie van deze schijf is SF01. Toen ik dit intypte op Computer (dacht dat ik er zo sneller was dan klikken. Opende hij een download genaamd: ComputerConnector(fe80__a85c_10b_ee08_59b2).exe (volgens mij is dit windows software).
Ik heb deze geinstalleerd, en bij het opnieuw aanzetten van mijn computer kon ik me alleen maar aanmelden op het bedrijfsnetwerk. (Hij begon met een "eerste opstart introductie van windows 8)
Eronder stond: Type Domeinaam\domeingebruikersnaam om op een ander domein aan te melden.
Standaard staat er: Aanmelden bij *bedrijfsnaam*.
Ik moet dus steeds: MAARTEN-ASUS\maarten + mijn password invoeren dit hoefte voorheen dus niet, en hij meldde me na het invoeren van mijn password automatisch aan. Dit is erg onpraktisch omdat ik ook gewoon via LAN deze server in kan.
Ik denk dat ik windows server Essentials heb geïnstalleerd, maar dit weet ik niet zeker.
Wat kan/moet/ga ik doen om mijn laptop te bevrijden van mijn werk?

Bij voorbaat dank,

Maarten
 
Hoe je je auto-login kunt verhelpen weet ik niet.

M.b.t. gebruikersnaam: ipv. MAARTEN-ASUS\maarten kun je ook gebruiken: .\maarten
die .\ betekent "Lokale computer", dus (in jouw geval) MAARTEN-ASUS.

Tijs.
 
Bedankt voor je antwoord Thijs.
Ik heb in systeem mijn computer uit het domein weten te halen: Nu is hij (volgens mij zoals standaard) "lid" van WORKGROUP.
Wat ik nu heb is dat hij als ik hem aanzet automatisch naar "andere gebruikers" gaat: ik kan mijn gebruikersaccount niet aanklikken maar moet zelf mijn naam invoeren:
maarten + password. Dit terwijl er maar één lokaal account is. Ook denk ik dat er nog ergens server software is geïnstalleerd die ik niet kan vinden.
 
Tsja, van Windows 8 weet ik niet zoveel. Dus hopelijk kan iemand anders je helpen.
M.b.t. auto-login: [Geen garanties!] Je zou deze instructie kunnen proberen.

Tijs.
 
Welke gebruikersnaam had je ingevuld? maarten of .\maarten ?
Probeer beide varianten.

Tijs.
 
Gewoon maarten.
Het gaat er nu om dat hij niet automatisch het lokale account pakt en alleen om een wachtwoord vraagt, maar dat ik alles zelf moet invoeren.
 
Systeemherstelpunt gevonden, paar minuten van voor de aanpssing (fijn dat windows er zelf een aangemaakt heeft!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan