SMS meerdere keren ontvangen Samsung Galaxy Y

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanroelfs

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2012
Goedenacht,

Zoals de titel al omschrijft ik krijg op verschillende locaties 1 sms soms wel 6 keer. Mijn telefoon is al 3 keer weggeweest voor reparatie en Teleplan zegt dat het is opgelost maar dat is het totaal niet. Weten jullie misschien wat het probleem is?

Met Vriendelijke Groet,

Johan

Hoe weet je, dat je soms hetzelfde SMS 6 keer hebt gekregen? Heb je een smartphone of een simple GSM mobieltje. Zijn het echt SMSen of whatsapp berichten of dergelijken?

Het is gwn een smartphone op android 2.3.6. Ook zijn het gwn smsjes. En ik weet het dat het dezelfde is omdat bijv mijn moeder dat is en vraag ik haar heb je hem 6 keer verzonden en dan zegt ze nee kijk ik op haar tel en ja hij is maar een keer verzonden

Heb je dat bij iedereen of maar bij een bepaald persoon?

Vreemd om uit te sluiten dat het aan je telefoon ligt zou je misschien een ander simkaartje kunnen proberen om te kijken of je dan ook zoveel dezelfde SMS krijgt. Dan weet je tenminste in welke richting je moet zoeken of je kan natuurlijk je simkaartje in een andere telefoon stoppen en kijken wat er dan gebeurt.

Als ik mijn simkaart in een andere telefoon doe heb ik nergens last van. Doe ik een andere simkaart erin in mijn tel zelfde probleem

En ik heb mijn teleFoon al 3keer gereset dan us het een.week goed en dan.begint het weer

Heb je daar al eens bij de instellingen gekeken of je daar iets raars ziet? Is er toevallig een app die je gebruikt die zoiets kan doen?
Heb de indruk dat je het in deze richting moet zoeken.

Heb voor de rest geen idee meer waar het anders kan liggen.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen app die dat.kan doen ook heb ij bij de instellingen gekejen maar zie niks raars

Dan houd het voor mij op, misschien iemand anders die je kan helpen hiermee.

Als ik mijn simkaart in een andere telefoon doe heb ik nergens last van. Doe ik een andere simkaart erin in mijn tel zelfde probleem

Nu weten wij dat het aan je telefoon ligt. Ik zal in de eerste plaats proberen de firmware opnieuw te downloaden en te installeren. Dat moet met ODIN kunnen (heb ik op handy-faq.de gelezen).

Alternatief kan je nadenken om firmware van Cyanogenmod.org te gebruiken.

originele firmware kan zonder dat de garantie vervalt...

Je hebt of een hardware probleem of een software probleem. Om een software probleem uit te kunnen sluiten moet je terug gaan naar de fabrieksinstellingen, vervolgens Android opnieuw installeren, nog een keer terug gaan naar fabrieksinstellingen, en dan controleren wat er gebeurt.De SMSen worden maar een keer naar je toestel verzonden, de extra kopieën genereert het toestel zelf.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn telefoon vanochtend mijn telefoon voor de derde keer in 3 maanden maar weer ingeleverd bij kpn business center. als hij nu niet gerepareerd kan worden krijg ik een andere. de firmware is de eerste keer dat de telefoon is opgestuurd al hersteld. Tweede keer is de antenne handmatig bijgesteld

Satshow bedankt voor je hulp. Maken jullie ook gebruik van TapaTalk??

Op het forum wordt geen gebruik gemaakt van tapatalk. Er is echter wel een mobiele versie beschikbaar van het forum. Die kun je vinden als je helemaal onderaan het forum gaat, daar kun je de stijl kiezen. Hier staat ook de mobiele versie tussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan