HP Color LaserJet 2600n verkleurt

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErrenRecondition

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2013
Berichten
4
Hallo Helpmij-ers,

Wij hebben hier op kantoor een HP Color LaserJet 2600n staan. Daar zitten net 4 nieuwe cartridges in. Zowel met de oude als deze nieuwe cartridges verkleurt de afdruk. Zwart/wit printjes gaan super, maar zodra er kleur is, gaat het mis. Kleuren vervagen of er komen andere kleuren voor in de plaats. Dit staat erg onprofessioneel bij een groot bedrijf als het onze. Ik heb twee voorbeelden zodat jullie hier een oordeel over kunnen veilen.

Voorbeeld 1, het bekende Windows logo moet er zo uit zien: Printerfout, voorbeeld 1, goed.jpg. Op de afdruk krijgen we dit: Printerfout, voorbeeld 1, fout.JPG.
Voorbeeld 2, het logo van Micropak moet er zo uit zien: micropak-goed.jpg. Op de afdruk zien we dit: micropak-fout.JPG.

Dit hebben we al geprobeerd:
  • De cartridges schudden.
  • Reinigen kiezen op de printer
  • De printer aan en uit zetten
Helaas heeft niks geholpen.

Zou iemand kunnen verklaren wat de oorzaak van het probleem is, en me ook kunnen vertellen wat ik het beste kan doen om het te verhelpen??

Met vriendelijke groet,
Erren Recondition B.V.
 
Laatst bewerkt:
Bij inkjetprinters lijkt het erop dat dan de kleurenafdruk in 'draft' staan, snelle afdruk ..
Ik zou es kijken naar de kleurinstellingen ... denk dat daar iets niet goed staat. (intensiteit)
 
@whittey: Het gaat hier niet over een inkjetprinter maar over een (kleuren) laserprinter... [Type-aanduiding is, niet voor niets, Color LaserJet 2600n printer. :D]
@TS: hier staan enkele links die gaan over (het verbeteren van) de afdrukkwaliteit. Vooral link 2 en link 4 lijken me relevant om door te nemen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Ik heb even naar de links gekeken, maar helaas hebben we nog steeds het zelfde probleem. Zou het wellicht ook aan de drum kunnen liggen?

Groet, Erren Recondition
 
Ik heb geen tips meer: naar mijn mening moet er nu een HP gecertificeerde printermonteur aan te pas komen voor calibratie en/of cleaning en/of reparatie/onderdelenvervanging.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Je kan op 1 of andere manier ook in het de printer 'kijken' hoe vol je toners zijn, hoeveel je geprint hebt en zo ..
Gebruik je originele toners?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan