Zoek wifi alternatief voor een Gigaset usb-adapter van KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
965
Na het upgraden van Windows XP naar W7 werkt de Siemens Gigaset 108 usb-adapter van KPN (Internetplusbellen) niet meer. Begrijp inmiddels dat er geen drivers voor W7 komen en dat het niet iedereen lukt om met foefjes toch een werkende driver te krijgen. Nu ben ik die moeizame installatieprocedure van KPN met twee installatie-dvd's van KPN en Gigaset toch al zat. Onze laptops draaien gewoon perfect via hun wifi op de KPN modem/router. Ze zien meteen het netwerk en dan hoef ik alleen mijn wachtwoord in te tikken. Dat moet toch ook met die pc zo kunnen met behulp van een of ander wifi stick, of zie ik dat te simpel?! Als dat werkt, wat is dan een goede optie en waar moet ik op letten?
 
Hoe oud is die PC? Heeft die wel USB 2.0? Zo ja, dan kun je er elke Wi-Fi stick in stoppen. Een type met b/g/n norm is dan het meest "toekomstbestendig" (b/g is goedkoper maar "slomer", maar als je modem/router geen "n" aan kan is b/g voldoende)
 
Dank voor de reacties. Het modem is een Experiabox Speed Touch 780 van KPN (24mbps downstream en 3 mbps upstream, wifi standaard IEEE 802.11g). Zal niet de snelste/beste zijn, maar mijn basis KPN internetabonnement is dat ook niet en voor ons werkt het nog prima. Of hij geschikt is voor n norm weet ik niet. Staat niets over in de specs. Waar kun je dat zien? De betreffende PC is inmiddels zo'n 6 jaar en met meerdere usb2 poorten. Waarom je bij KPN er altijd eerst een paar installatie dvd's doorheen moest jagen met allerlei codes en wachtwoorden om verbinding te krijgen snap ik niet als het zo simpel met een wifi stick kan.
 
Waarom je bij KPN er altijd eerst een paar installatie dvd's doorheen moest jagen met allerlei codes en wachtwoorden om verbinding te krijgen snap ik niet als het zo simpel met een wifi stick kan.

Dat is waarom ik niet meer kpn als provider heb. Plus dat ze veel te duur zijn.

Dus mijn suggestie zal prima voldoen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu inderdaad een Engelse versie geïnstalleerd die blijkbaar ook voor vista en W7 werkt. Na het uitpakken had ik 4 opties: keuzes uit drie windows versies waaronder ook een voor vista en een voor 'english'. Als ik een van de Windows-versies koos, was er geen installatie-optie en dan houdt het op! Dus dan maar eens 'English' aangeklikt. En daar achter zat de installatie optie (dus zonder eerst je windows versie te kunnen kiezen!!!!!). Daarna werd er keurig een driver geïnstalleerd die het bekende 'trappetje' onder op de werkbalk plaatste. Geen melding dat de versie niet klopte, dus blijkbaar is automatisch de juiste (vista) versie geïnstalleerd. Maar nu krijg ik op geen enkele manier de boel geconfigureerd (is me in het verre verleden wel gelukt, met veel gedoe overigens). Heb de online handleiding bekeken maar daar kom ik ook niet uit (wat is profiel?). Wat ik ook intik in configuratie (mijn ssid) en beveiliging (mijn wpa-psk), er blijven veldjes grijs dus kan ik geen enter geven. Scannen geeft ook geen resultaat te zien.
 
Ik heb nu inderdaad een Engelse versie geïnstalleerd die blijkbaar ook voor vista en W7 werkt. Na het uitpakken had ik 4 opties: keuzes uit drie windows versies waaronder ook een voor vista en een voor 'english'. Als ik een van de Windows-versies koos, was er geen installatie-optie en dan houdt het op! Dus dan maar eens 'English' aangeklikt. En daar achter zat de installatie optie (dus zonder eerst je windows versie te kunnen kiezen!!!!!). Daarna werd er keurig een driver geïnstalleerd die het bekende 'trappetje' onder op de werkbalk plaatste. Geen melding dat de versie niet klopte, dus blijkbaar is automatisch de juiste (vista) versie geïnstalleerd. Maar nu krijg ik op geen enkele manier de boel geconfigureerd (is me in het verre verleden wel gelukt, met veel gedoe overigens). Heb de online handleiding bekeken maar daar kom ik ook niet uit (wat is profiel?). Wat ik ook intik in configuratie (mijn ssid) en beveiliging (mijn wpa-psk), er blijven veldjes grijs dus kan ik geen enter geven. Scannen geeft ook geen resultaat te zien.

Ik heb nog even onder hardware gekeken en daar stond 'geen driver'. Vervolgens heb ik de driver (die dus wel was geïnstalleerd) uninstalled. Ik heb de pc voorlopig maar via een homeplug op internet draaiend. Tot ik weet hoe ik die driver actief krijg.
 
Eerst was er A, toen kwam er het snellere B, toen kwam er het snellere G en nu is er als laatste N. Als je kijkt naar de laatste letter van de code die je gaf dan weet je welke (max) snelheid jouw wifi heeft (G).

Met deze router heb je dus niks aan een N-stick. Toch is wel handig om een N-stick aan te schaffen omdat je dan bij een vervangen van je router je werkplek vast up to date hebt. (een N-stick snapt ook hoe G werkt)

M.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Gigaset eruit gegooid want dat werkt niet. Omdat onze laptops probleemloos via wifi met het modem contact maken, heb ik voor de pc een wifi stick aangeschaft (Sitecom wireless network usb micro adapter 300N X2). Probleemloos met de driver-cd geïnstalleerd en werkt perfect. Maar na iedere herstart moet ik opnieuw mijn verbinding aanklikken en de netwerksleutel invoeren. Eigenschappen> Draadloos netwerk staat op 'Automatisch verbinding maken' evenals 'Toegankelijk voor alle gebruikers'. 'Voorkeursnetwerk kiezen' aanvinken maakt geen verschil en zelfs 'Toch contact maken zonder zichtbaar SSID' ook niet. Hardware toont de Sitecom driver en geeft aan 'Apparaat werkt correct'. Driver update geeft aan dat de huidige driver optimaal is. Bij Services staat WLAN Autoconfig op Automatisch. Wat kan er dan nog mis zijn?! Ik vind dit probleem terug op diverse forums, maar geen oplossing. Kan de nog aanwezige driver van de Gigaset 108 de boel verstoren? Denk zelf van niet, maar hoe verwijder ik die.

Ik weet overigens niet of dit nu een ander topic moet worden, maar dat zal ik dan wel horen.
 
Laatst bewerkt:
Oude driver van gigaset kan storend werken.
Maar wat ik niet begrijp is dat je een nieuwe draadloze dongle gekocht hebt.
Heeft jouw laptop dan geen ingebouwde draadloze netwerk adapter???
 
Nee, het gaat om de pc van mijn dochter en daar zit geen draadloos netwerkadapter in. Die werkte goed met de Gigaset tot ik W7 installeerde. Ben vandaag nog even voor advies bij de winkel geweest (Dixons) omdat ik dus bij iedere opstart opnieuw mijn netwerk moet aanklikken en het ww moet invoeren terwijl alles goed is ingesteld. Reactie: ja dat probleem hebben we hier ook met ons eigen kassa netwerk. Nou, daar schiet je dus ook niets mee op.
Ik ga in ieder geval proberen of ik de geïnstalleerde Gigaset driver kan verwijderen.
 
Nee, het gaat om de pc van mijn dochter en daar zit geen draadloos netwerkadapter in. Die werkte goed met de Gigaset tot ik W7 installeerde. Ben vandaag nog even voor advies bij de winkel geweest (Dixons) omdat ik dus bij iedere opstart opnieuw mijn netwerk moet aanklikken en het ww moet invoeren terwijl alles goed is ingesteld. Reactie: ja dat probleem hebben we hier ook met ons eigen kassa netwerk. Nou, daar schiet je dus ook niets mee op.
Ik ga in ieder geval proberen of ik de geïnstalleerde Gigaset driver kan verwijderen.


Heb nog geen poging gedaan om de Gigaset te verwijderen, maar vanmorgen bij het opstarten van de pc kwam de verbinding met het modem ineens spontaan tot stand. Hopelijk heeft het probleem zichzelf opgelost, maar het blijft een raadsel.
 
Heb nog geen poging gedaan om de Gigaset te verwijderen, maar vanmorgen bij het opstarten van de pc kwam de verbinding met het modem ineens spontaan tot stand. Hopelijk heeft het probleem zichzelf opgelost, maar het blijft een raadsel.

Tot op heden werkt de Sitecom weer gewoon automatisch na het opstarten. Ik ga er maar van uit dat het zo blijft. Probleem is blijkbaar vanzelf opgelost. Nu nog eens kijken of/hoe ik de oude Gigaset drivers er uit kan halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan