Exchange in Outlook 2007 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yuri4

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2012
Berichten
84
Hallo,

Op mijn werk komt een nieuwe werknemer. Ik doe het beheer van de server (small business 2003) en heb daarop een nieuw account aangemaakt inclusief exchange. Alleen wil ik dat in outlook 2007 gaan configureren dan krijg ik een foutmelding dat de exchange server niet bereikbaar is, dat outlook online moet zijn. Op een account van een andere gebruiker die nu weg is heeft het wel altijd gewerkt. Ik gebruik de goede gegevens en het exchange account is gewoon goed aangezien dat ik wel gewoon in de exchange webmail kan. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en ook het profiel enz opnieuw ingesteld. Graag hulp!
Alvast bedankt.

Yuri
 
Yuri hallo, ik heb verder geen verstand van servers e.d. maar ik wil je wel een duwtje in de richting geven.

Er staan allerlei dingen op bij technet, van video's tot meer, zie pijltje more rechts onder.

Afin te veel voor mij om te lezen, maar voor jou wellicht hulp die je dus zoekt.

Klikje en succes. In het Engels.

Er is ook nog zoiets van een 32 en/of 64 bits, maar dat zie je dan wel. :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, ik heb daarop helaas nog geen passende oplossing voor kunnen vinden.
 
Jammer. Het enige wat ik me kan bedenken is dan dit. Wat voor een e-mail account wordt er gebruikt?

Een bijvoorbeeld: Hotmail of POP3 of Exchange account ?

Dit zou je kunnen zien in de accountinstellingen:

kies het menu "Extra" links boven in Outlook, dan "Accountinstellingen".

Daar staat dan toch het type van de account vermeld. Of??
 
Laatst bewerkt:
Je schrijft niet WAAR Outlook wordt geconfigureerd. Dat zal (neem ik aan) op een werkstation of laptop zijn, die in het SBS2003 domein is ingedragen/aangemeld.
M.b.t. je probleem zou ik dan verwachten dat het probleem zit in de Active Directory communicatie vanuit dat werkstation/laptop.

Kijk de Logboeken van het werkstation/laptop na (vooral het windows Systeem logboek, maar ook Applicaties) op meldingen rondom het opstarten van de pc, het aanmelden van de gebruiker en het (proberen) in te stellen van Outlook.

Ook op de SBS server kun je in de Logboeken kijken voor meldingen rondom het proberen in te stellen van het Outlook gebruikersprofiel.

Tijs.
 
Bedankt voor de tip! Ik ben erachter gekomen dat het misschien aan de firewall ligt. Kan ik alleen niet veranderen (groepsbeleid). Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen? Werk er nog niet zo lang en heb de server nog niet zelf ingesteld.
 
dat het misschien aan de firewall ligt. Kan ik alleen niet veranderen (groepsbeleid)

Firewall van wat? Van de server of van de werkstations?

Als het op de server zou zijn, dan zou daarmee vanaf geen enkel werkstation/laptop via Outlook gecommuniceerd kunnen worden. Ik neem toch aan dat er meer werkstations zijn, en dat die wél succesvol via Outlook 2007 kunnen communiceren met de SBS2003 server?

Als het op het werkstation zou zijn dan moet je je de vraag stellen of (bijv. de vorige werknemer) wél vanaf dat werkstation Outlook kon gebruiken. Kon die dat, dan ligt het niet aan de firewall op het werkstation.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan