acces denied: authentication configuration is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0686

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Hallo
Ik ben gister met avast bezig geweest omdat hij niet wou updaten. Ik wou hem opnieuw instaleren maar ik kon alvast niet verwijderen. Kreeg een foutmelding. Nu krijg ik dus die melding als ik na bepaalde sites ga

Acces denied authentication configuraties missing

Heeft iemand dit vaker gehad of weet íemand dit op te lossen?

Alvast bedankt

Eerst een prog installeren... dat heet Revo uninstaller. Installeer dat en laat vervolgens via dit prog avast deinstalleren. Volg de instructies op het scherm.
Ga ook door wanneer het prog registerwijzigingen voorstelt. doen maar alleen voor de dikgedrukte items.
Zo haal je heel avast eruit. Je kunt nu veilig opnieuw proberen om avast te installeren omdat alle restanten verwijderd zijn. Je kunt natuurlijk ook een ander prog installeren.

Hallo,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als gast0686 had. Ook Avast geïnstalleerd, wilde niet updaten, toen Avast verwijderd (ging in een keer goed), toen Avast opnieuw geïnstalleerd en offline geüpdate, waarna hij ook weer vanzelf updates deed. Toen wilde ik firefox gebruiken, geeft deze bij veel websites deze zelfde melding "acces denied: authentication configuration missing ". Deze melding geeft hij bij o.a. google.com, yahoo.com en bing.com de enige website die ik heb geprobeerd die wel werkte was hotmail.com. Toen heb ik Revo Uninstaller geïnstalleerd, via Revo heb ik Avast weer verwijderd, incl. alle registrydingen, maar nog steeds deze zelfde melding als ik firefox wil gebruiken. Internet Explorer geeft de melding "HTTP-fout 403 Verboden: meest waarschijnlijke oorzaken: voor deze website dient u zich aan te melden".. Wie helpt mij van dit vreemde probleem af (waarover ik ook vrijwel niets vind op internet...)? Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de hulp en het meedenken! Ik heb precies bovenstaande gedaan. Avast opnieuw geïnstalleerd, de uninstall utility gedownload, in veilige modus opgestart (wat nog even zoeken was in windows 8, maar uiteindelijk gelukt), de uninstall utility gebruikt (ging goed, Avast weer helemaal weg), opnieuw opgestart.. Maar nog steeds hetzelfde probleem, nog geen verandering. Is er nog iets anders dat ik kan proberen? Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Dankjewel dorado, maar ook dit lost het probleem niet op.. Ik vermoed ook dat het ergens anders aan ligt, omdat Firefox vergelijkbare problemen vertoont (vanaf hetzelfde moment)... Ik probeer nu een systeemherstel naar een eerder punt, en kijk of dat het probleem oplost. Ik zal het laten weten als hij klaar is.

De oplossing is de betreffende site toe (als jij zeker weet dat dat uiteraard zo is) te voegen in IE.
Combineer [Alt-x] → Internetopties → tabblad Beveiliging → Vertrouwde websites.

Het systeemherstel (naar een eerder punt) heeft het probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken =)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan