Pas internet na uit en inschakelen lan-verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
hallo,

ik heb een windows 7 computer die ik opnieuw via een recovery dvd leeg heb gemaakt naar de instellingen van waaruit ik de pc heb heb gekocht . mijn internet doet het pas nadat ik in het netwerkcentrum bij adapterinstellingen de LAN-verbinding heb uit en ingeschakeld.
P.s . voordat ik deze LAN-verbinding uitschakel staan er 2 netwerken ???, thuisnetwerk en , openbaar netwerk??.
na het uit en inschakelen staat er bij de LAN-verbinding alleen nog maar thuisnetwerk en doet mijn internet het weer gewoon.
hoe kan ik dit veranderen/verwijderen zodat ik deze hinderlijke handelingen niet meer hoef te doen.
Dit is mijn 15e vraag op deze site, 12 opgelost en hoop deze ook op te lossen via jullie hulp,
alweer b.v.d. voor de moeite.

willem 2
 
Enige wat ik zo snel kan bedenken is het volgende:
Start de pc opnieuw op, zodat je het probleem hebt.
Open Netwerkcentrum en probeer daar het netwerktype te veranderen/in te stellen naar Thuisnetwerk. [Je verhaal dat BEIDEN daar genoemd worden is vreemd, vandaar.]

Werkt/helpt dat niet, doe dan eens een schermafdruk van Netwerkcentrum mét het probleem.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
tijs, hoe kan ik het netwerktype instellen/veranderen naar thuisnetwerk,via de lan verbinding of ergens anders
 
Laatst bewerkt:
Zie rood omcirkelde in
0cc5496b-e147-4292-9c6d-16f6c56c9384_0.jpg
uit deze instructie. Klik op het blauwe gedeelte ervan.
 
tijs, een voorzichtig hoera.
Het lijkt erop dat het opgelost is, we hebben de pc 2x opnieuw opgestart en het staat nog steeds goed en internet doet het meteen. openbaar netwerk bij de lan-verbinding is ook niet meer te zien.
Ik schakel de pc helemaal uit en probeer het vanavond na 19:00 nog een keer en morgenmiddag nog een keer zodat de pc lang is uitgeweest.
als die dan nog weg is laat ik je dit meteen weten om 14:00 morgenmiddag ( draai nachtdienst)en kan je dan hopelijk van harte bedanken en status alweer op opgelost zetten.
tot vanavond of morgenmiddag.
alvast bedankt willem 2
 
dag tijs,
helaas , nadat de computer een nacht heeft uitgestaan doet het internet het niet bij opstarten en moet ik bovenstaande handeling uitvoeren voor ik weer internet heb.
maar nu is de blauwe balk met openbaar netwerk zwart/vast en kan ik deze niet proberen op thuiswerk te zetten want ik kan hem niet aanklikken.

wat nu, het lijkt wel of hij elke keer bij het opstarten het openbaar netwerk als eerste kiest en niet het thuiswerk.
als aanvulling zie ik op jou printscreen 1 actief netwerk, bij mij staan er 2 dus onder elkaar.
de bovenste is tuisnetwerk en de onderste die ik niet meer kan aanklikken openbaar netwerk.

willem
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet veel tips meer.
a. Volg de instructies/links in deze link, want die lijkt (m.i.) op wat er nu gebeurt.
Je zult eerst Internet-verbinding moeten hebben (of het downloaden vanaf een andere computer) om het fix-it programma te kunnen gebruiken.
b. Probeer de Probleemoplosser (zie deze link) die gewoon in Windows zelf zit, en dus altijd bruikbaar zou moeten zijn. Die natuurlijk doen zodra je het probleem hebt.
c. [Verder staan hier en hier nog wat tips etc., maar ik heb het idee dat de 2 tips hierboven ongeveer hetzelfde doen. Bovendien zijn de links erg technisch, dus alleen voor de volledigheid vermeld, voor het geval a. en b. niet helpen.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ok tijs, vandaag net meer thuis en heb vanavond wer nachtdienst, ga het morgen uit probereb en laat dan iets weten.
desnoods gebruik ik de recovery dvdv weer. laat nog iets weten.
alvast weer bedankt.
 
ok tijs, vandaag net meer thuis en heb vanavond weer nachtdienst, ga het morgen uit proberen en laat dan iets weten.
desnoods gebruik ik de recovery dvdv weer. laat nog iets weten.
alvast weer bedankt.

vandaag weer geprobeerd maar krijg weer eerst 2 netwerken en na uit en inschakelen 1 netwerk met thuisgroep , zie 2 printscreens met eerst 2 netwerken en daarna 1. deze kan ik niet verwijderen of uitschakelen.
thuisnetwerk en openbaar netwerk.jpgthuisnetwerk.jpg

EN JA IK HEB OOK ALLE HULPMIDDELEN GEBRUIKT, MAAR KAN NIET UIT DE TIPS KOMEN, EN HET VERANDEREN NAAR THUISNETWERK LUKT NIET, IS ZWART EN KAN IK NIET NET ALS THUISWERK DIE WEL BLAUW IS AANKLIKKEN.
OOK ROUTER GERESET MAAR HELPT NIET, EN OM TIPS IN HET ENGELS TE VOLGEN LUKT ME NIET.
 
Laatst bewerkt:
Ik had veel liever gehad dat je ook even teruggemeld had of je de aangereikte hulpmiddelen gebruikt hebt! En welke dan precies.

Tijs.
 
hallo tijs, probleem gevonden???.
het lag aan de bonjour service , deze stond op automatisch en heb deze weer uitgeschakeld. http://hoedoejedat.be/computeronderd...e-in-windows-7.
hardstikke bedankt voor de moeite om het e.e.a. uit zoeken .
hopelijk weer in een volgend probleem ( liever niet weer een probleem) , hulp is via helpmij altijd geweldig geweest.

willem 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan