Kan bestandsnaam :D.odt niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WesselJongkind

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2013
Berichten
24
Hoi allemaal,

ik ben al een paar dagen in strijd met het bestandsnaam '':D.odt''. Dit bestand is in 2009 gemaakt op linux via een linux tekstverwerker, maar ik ben recentelijk weer overgestapt naar windows 8. Het bestand staat op mijn 2tb externe hardeschijf, en ik krijg de volgende foutmelding:

De opgegeven bestandsnaam is ongeldig of te lang.
Probeer het opnieuw met een andere naam.

Uiteraard heb ik dat geprobeerd, en dan krijg ik de zelfde error.

Dit heb ik allemaal geprobeert:
avg tuneup (bestand niet gevonden)
via cmd (kan het opgegeven pad niet vinden)
AEVITA (verwijderd het niet)
MoveOnBoost (verwijderd het simpelweg niet)
Naam wijzigen (werkt niet, foutmelding)
extensie en naam wijzigen (werkt niet, foutmelding)
bestand naar andere map knippen, zoals de prullenbak werkt niet.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Ik check morgenochtend alle mogelijke oplossingen, aangezien ik moet gaan pitten. Moet morgen vroeg op voor mijn werk.

(locatie bestand: E:\school\2009\:D.odt) E = 2tb western digital harddrive
windows 8 volledig up to date
virus scan geeft geen virussen aan

Alvast bedankt allemaal!

-edit-
het bestandsnaam is dus :D.odt wat hier op het forum als smiley weergegeven word... het is dus eigenlijk : D.odt maar dan zonder de spatie tussen : en D
 
Laatst bewerkt:
Dat zal komen omdat er een : in de bestandsnaam staat en dat is een teken dat in Windows niet in de naam van een bestand is toegestaan.
Wat je kunt proberen is deze in een DOS Box van je schijf te verwijderen met de volgende opdrachten die elk worden afgesloten met een druk op de Enter toets:

Code:
E:
CD \school\2009
DEL ":D.odt"

Dus met " tekens om de naam van het bestand.
Ik ben ook benieuwd ;)
 
Laatst bewerkt:
Okee, en ik weet niet of ik nog een linux live cd heb... en edmoor, er zitten geen '' tekens in het bestand. er is trouwens nog een opvallend detail: klik ik niet op eigenschappen, dan is het bestand 46 kb, klik ik op eigenschappen dan is hij 0 bytes bij de algemeen tab, en bij de details tab is hij weer 45.5 kb....
 
Okee, en ik weet niet of ik nog een linux live cd heb... en edmoor, er zitten geen '' tekens in het bestand. er is trouwens nog een opvallend detail: klik ik niet op eigenschappen, dan is het bestand 46 kb, klik ik op eigenschappen dan is hij 0 bytes bij de algemeen tab, en bij de details tab is hij weer 45.5 kb....

Het gaat er juist om dat je die " tekens WEL gebruikt in de opdracht. ondanks dat ze niet in de naam zitten.
Maar of het dan wel werkt weet ik dus niet zeker en ik geef het niet veel kans.
Wat TheKnight zegt is in ieder geval een goed idee om van dat bestand af te komen.

Wat de grootte betreft is er altijd een verschil tussen wat een bestand aan ruimte op schijf inneemt en de daadwerkelijke grootte van het bestand.
 
Laatst bewerkt:
Okee, ik zal fileassassin proberen. En van die grootte: dat wist ik niet. Bedankt voor de info!
 
met FileAssasin krijg ik deze error (heb ik ook bij andere verwijder programma's):
De syntaxis van bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.

werkt ook dus niet. Ik zal kijken of ik Linux op een cd kan installeren. Andere ideeën ondertussen? (en bedankt voor jullie inzet, ik waardeer het ten zeerste!)
 
met FileAssasin krijg ik deze error (heb ik ook bij andere verwijder programma's):
De syntaxis van bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.

werkt ook dus niet. Ik zal kijken of ik Linux op een cd kan installeren. Andere ideeën ondertussen? (en bedankt voor jullie inzet, ik waardeer het ten zeerste!)

Ik vertelde al dat die : in de weg zit.
Heb je mijn idee over die commando's in de DOS box al geprobeerd?
Wat TheKnight zei kan in ieder geval omdat je dan Linux geboot hebt en kun je eenvoudig dat bestand verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Iedere Linux variant is prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan