GPU overclocken hoe???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benjamin1596

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2011
Berichten
55
Hallo iedereen,

Ik ben Benjamin 17 jaar en ik heb een paar vraagjes over het overklocken van je GPU

Ik heb een beetje overclock ervaring met m'n CPU (van 3,4 naar 4,2 GHz) en die blijft mooi stabiel rond de 40�C

Ik heb de MSI GTX 660 Ti power edition, het merk MSI levert bij de software het programma 'msi afterburner'

Dit ziet er mooi strak en duidelijk uit, alleen wat betekent alles en hoever kan ik gaan met overklocken?

Wat houd bijv. core clock en memory clock in?
Ik heb het al eerder geprobeert maar dan viel m'n computer soms uit, kan dit komen doordat ik 500 watt voeding heb, of ben ik dan TE ver gegaan?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Alvast bedankt en vriendelijke groet Benjamin Schreur ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je te ver overklokt kan je GPU te warm worden en schakelt ie zichzelf uit voorzorg uit.
Je kan kijken of er misschien ergens voorbeelden zijn van instellingen voor jouw kaart.
 
Ik heb precies de zelfde videokaart en ik begrijp er ook niks van ik heb al wat filmpjes gekeken op YouTube maar dat maakt me niet veel wijzer ik zou dit ook graag willen weten hoe het moet en tot hoe ver ik kan gaan als je er zelf uit komt laat het me eff weten !!
Thnx en suc6
 
Verhoog de clock snelheid steeds met 1 stapje en kijk of de kaart stabiel is met een stress programma. Hou tijdens het testen in de gaten of de kaart niet te warm wordt. Als de kaart onstabiel wordt moet je het voltage wat verhogen tot de kaart weer stabiel is. Verhoog dan weer se clock snelheid dan weer het voltage totdat je tevreden bent. Hou wel de temperatuur in de gaten. Daarna kun je aan de memory clock beginnen en dat gaat precies hetzelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan