• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren op subtotalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fledderke

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
10
Beste allen,

Ik heb een overzicht in excel met klanten en bijbehorende facturen en factuurbedragen.
Per klant heb ik reeds een subtotaal ingevoegd zodat ik de totalen per klant kan zien.
Ik wil graag een top 25 van klanten produceren, dus ik vroeg me af of ik in Excel
ook op subtotalen kan sorteren? Dat ik dus een lijst krijg van kleinste klant tot grootste klant.

Alvast dank voor het meedenken!
 
Fledderke.

Dit zou ik doen met een draaitabel.

Heb je een simpel voorbeeldbestandje ?
 
Hoi Gerard,

ik heb wel een voorbeeldbestandje. Zie alleen niet waar ik deze zo gauw kan invoegen?
 
Fledderke;

Als je reageert op de vraag dan staan er boven het "reactie"vak een aantal symbolen.
Een daarvan is een paperclip en door die aan te klikken is het mogelijk om een klein bestand bij te voegen.
Succes.
 
Bij deze een voorbeeldbestand
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    32,5 KB · Weergaven: 121
Fledderke,

zoiets?

zie Blad1 (nieuw)
 

Bijlagen

  • voorbeeld (hs).xls
    38,5 KB · Weergaven: 187
Hoi Haije,

inderdaad, dit bedoel ik! Hoe krijg ik dit als ik vragen mag?
Thanks
 
Beste Haije,

Dank voor je antwoord. Ik werk echter met office 2010.
Ik heb inmiddels voor draaitabel gekozen, via draaitabel, invoegen.
Vervolgens krijg ik dit; zie blad 5 van bijlagen. Vervolgens selecteer ik alles en kies Opties, Veldinstellingen en selecteerd op SOM.
Dan krijg ik de bovenste tabel.........en dit is ook precies wat ik wil. Dit zijn echter maar een stuk of 10 klanten.

Als ik een draaitabel maak met veel groter aantal klanten dan lukt het me niet. Ik krijg dan de onderste tabel op blad 5.
Hij geeft dan allemaal tussenregels met totalen waar niks in staat.....Enig idee wat er aan de hand is?
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    32,5 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan