EFI Microsoft boot BCD 0xc00000f Error: De oplossing!

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelK

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2012
Berichten
170
Dit is ook van toepassing op Windows 7!

Hallo iedereen,

Nadat ik laatst de error in de titel had heb ik besloten om een er een bericht over te plaatsen zodat andere mensen er ook iets aan mijn oplossing hebben. De oplossing is geheel zonder dataverlies en zonder risico's! Je hebt verder geen Windows CD nodig! Het enige wat je nodig hebt is een (U)EFI systeem (dit worden er steeds meer) die 64bit is!

De symptomen van het probleem is dat je systeem niet meer te starten is (ook niet in Safemode, Restore, etc.) en je de volgende foutmeldingen krijgt (foto lastig te zien):
2235.2013-07-03-472.jpg

De oplossing (stappenplan):

Stap 1: Start een andere computer op en download het volgende bestand.

Stap 2: Hernoem de file naar SHELLX64.EFI

Stap 3: Kopieer de file naar een USB stick

Stap 4: Stop de USB stick in je kapotte computer

Stap 5: Start je kapotte computer op en druk op ESC bij het Error screen

Stap 6: Disable secure boot in je EFI setup

Stap 7: Afhankelijk van je EFI setup kan de plek verschillen waar je de EFI shell kan starten, maar bij de Aptio Setup (die ik heb) selecteer je het volgende (rood aangegeven):
b5.jpg

Stap 8: Als het goed is start nu de EFI shell (zie foto):
EFI_Device-Mapping-Table.png

PAS OP! We gaan er nu vanuit dat je HDD met OS de eerste harde schijf is (file system 0), is dit niet zo? Verander dan de fs0: naar fs<nummer van het goede file system>: (ook bij stap 10)!
Stap 9: Typ nu: fs0:

Stap 10: Typ nu: cd fs0:\EFI\Microsoft\BOOT

Stap 11: Typ nu: dir

Stap 12: Zoek nu een BCD backup file genaamd BCD.Backup.0001 (de naam kan in sommige gevallen anders zijn!)

Stap 13: Typ nu: cp BCD.Backup.0001 BCD

Stap 14: Typ nu: exit

Stap 15: Herstart je computer en hij zal (indien dit de enige fout was) weer correct opstarten!

Als je geen BCD backup file kan vinden moet je toch helaas de Windows CD erbij pakken en deze tutorial volgen (werkt ook bij Windows 8 volgens mij)!

Ik hoop dat ik mensen heb kunnen helpen!
RoelK

- Staat er een foutje in? Verbeter me dan even!
 
Laatst bewerkt:
Mooie beschrijving !!!
Ik heb 't niet nodig maar ik bewaar het voor het geval dat
 
hoe werkt dit met Vista?
heb eigenlijks alles al geprobeerd. bij de Windows CD loopt de hele handel vast.
heb dit programma natuurlijk ook ff op Vista geprobeerd. wie niet waagt. . .
maar ik heb dus de foutmelding met de keuze ENTER of ESC het maakt niet uit welke ik van die twee probeer, de pc start dan zichzelf weer opnieuw op. pc staat nog belangrijke informatie die bij de vorige back-up niet zijn meegekomen :mad:
hopelijk heeft iemand dé oplossing.
 
Het progje SHELLX64.EFI is zo te zien voor 64bits. Heb je Vista 32 of 64 bits? Dit progje is voor het herstellen van de BCD (boot config voor Windows partitie), niet voor andere problemen denk ik. Als je (mogelijk via veilige mode) wel bij een prompt scherm kan dan kun je een bcd rebuild doen om de bcd te herstellen.

** Aanvulling alleen Vista en Win7 **
Scans for OS’s and allows you to select the OS’s you want to add to bcd
. Boot from the Install disk
. Choose keyboard and click Next
. Use recovery tools... and click Next
. Choose Command Prompt
. Typ: bootrec /rebuildbcd
. Reboot
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan